Balogh-Kardos, Valentina and Balogh, Renátó (2025) Az online vásárlási magatartás haszonelvű motivációi. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 72 (6). pp. 608-624. ISSN 0023-4346
|
Text
19494-Cikkszovege-78516-1-10-20250625.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (323kB) | Preview |
Abstract
Az e-kereskedelem az elmúlt évtizedekben globálisan és hazánkban is egyre jelen-tősebb szerepet tölt be a gazdaság, de az emberek hétköznapi életében is. A tanul-mány célkitűzése egy olyan modell kidolgozása, amely bemutatja az online vásárlást befolyásoló haszonelvű tényezőket, s nemcsak a tudományos közösség, hanem az e-kereskedelem területén működő vállalatok számára is értékkel bírhat. Tanulmá-nyunk alapja egy kérdőíves vizsgálat. A feltáró, majd megerősítő faktoranalízissel öt haszonelvű tényezőt azonosítottunk, amelyek a következők: kényelem, időhaté-konyság, könnyűség, biztonság és közösségi média. A létrehozott modell a jövőben szegmentációs eszközként alkalmazható, így hozzájárulhat további tudományos eredményekhez, de a gyakorlatban is hasznos eszköz lehet.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Jun 2025 11:28 |
Last Modified: | 25 Jun 2025 11:28 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220463 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |