Pető, Lilla (2025) Hálózatban tanulni – az agórák ereje. KULTURÁLIS SZEMLE, 12 (1). pp. 128-145. ISSN 2416-2329
|
Text
Kulturalis-Szemle-2025-1-peto-lilla-halozatban-tanulni-az-agorak-ereje.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmányunkban az agórák hálózatát vizsgáljuk, mint a kulturális tanulás egyik legfontosabb színtereit a közművelődésben. Áttekintjük a közművelődés jogszabályi környezete, amelyben elsődlegesen az agórák szerepét vizsgáljuk, mint csúcs intézményeket. Továbbá bemutatjuk az Agóra Program és az Agóra Pólus program főbb célkitűzései is. A tizenöt intézmény eredményességét és feladatellátását az elmúlt öt év kulturális statisztika főbb számadatainak idősoros vizsgálatával elemezzük. Munkánkban igyekszünk számadattal is bizonyítani, hogy a kulturális tanulás egyik legfőbb feladatellátói az agórák. Mindamellett interjúk segítségével árnyaljuk az agórák szerepét a társadalmi innováció és a térségi feladatellátás kapcsán. | In this study, we investigate the network of agoras as one of the paramount arenas for cultural learning within public education. Our thesis delves into the legal framework of public education, alongside the presentation of the Agóra Program and the Agóra Pólus program. We conduct an analysis of the efficiency and performance of these institutions through a time-series examination of key cultural statistics from the past five years. Furthermore, employing interviews, we endeavor to elucidate the role of agoras concerning social innovation and regional task performance.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | C Auxiliary Sciences of History / történeti segédtudományok > CB History of civilization / művelődéstörténet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 28 Oct 2025 15:09 |
| Last Modified: | 28 Oct 2025 15:09 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/227594 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




