Balázs-Földi, Emese and Galán, Anita and Pornói, Imre and Gortka-Rákó, Erzsébet and Soós, Zsolt and Szabó, Gyula (2020) A középiskolák szerepe a roma diákok továbbtanulásában. KAPOCS, 3 (1). pp. 85-102. ISSN 1588-7227
|
Text
KAPOCS.2020.1.5.pdf - Published Version Download (214kB) | Preview |
Abstract
Kutatásunk célja annak feltérképezése volt, hogy milyen tényezők segítik a roma származású, többségében hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok felsőoktatásban történő továbbtanulását. Kiemelten annak vizsgálata, hogy azon középiskolák, amelyek eredményesek voltak e diákok továbbtanulásának segítésében, milyen módszereket, eszközöket alkalmaztak, ennek kapcsán fellelhetőek-e jó gyakorlatok. Kutatásunk eredményeképpen kétféle – mintának is tekinthető – modell rajzolódik ki. Az egyik modell alapja az, hogy kifejezetten a hátrányos helyzetű roma gyerekek beiskolázására koncentrálnak (az iskolában a roma tanulók aránya meghaladja a 90%-ot). A másik modellt az inkluzív oktatás jellemzi. Ennek a sajátossága, hogy a kedvező oktatási feltételek biztosítása mellett kiemelt figyelmet fordítanak a diákok személyes segítésére.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | roma diákok, középiskola, továbbtanulás, jó gyakorlatok, hátrányos helyzet |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 30 Oct 2025 12:21 |
| Last Modified: | 30 Oct 2025 12:21 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/227735 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




