Pásztor, Attila and Tessényi, Judit (2024) A szponzoráció szerepe az e-sportban = The role of sponsorship in esport. GRADUS, 11 (2). ISSN 2064-8014
|
Text
2024_2_ECO_005_Pasztor.pdf - Published Version Download (476kB) | Preview |
Abstract
Az alábbiakban a szerzők egy konkrét esettanulmányon keresztül igyekeznek megvilágítani a szponzoráció szerepét az e-sportok piacán. Miért lehet az e-sport szponzorálása vonzó a szponzorok szempontjából, miért lehet a fiatal korosztályok elérésében felértékelt szerepe a hagyományos reklámtevékenység helyett a szponzorációnak? Az e-sport népszerűsége az elmúlt években robbanásszerűen nőtt, és mára már több millióan követik a legnagyobb e-sport eseményeket.[11] A legnagyobb e-sport események közül az egyik legnépszerűbb a League of Legends világbajnokság, amelyet évente rendeznek meg, és milliók nézik online. Ezenkívül az e-sport eseményekre a hagyományos sportokkal ellentétben az egész világból érkeznek rajongók, ami nagy lehetőséget jelent a globális márkaépítésre. The sponsorship of e-sports can be attractive from the point of view of sponsors for several reasons. Firstly, e-sports has a vast and growing audience, with millions of viewers tuning in to watch the biggest tournaments such as the League of Legends World Championship. This means that sponsors can reach a large and engaged audience, which is valuable for building brand awareness and loyalty. Secondly, sponsorship allows for more targeted marketing, as e-sports events tend to attract younger demographics that are difficult to reach through traditional advertising methods. By sponsoring events and teams in e-sports, sponsors can engage with these audiences in more meaningful and effective ways. Finally, e-sports events are often global in nature and attract fans from all over the world, offering sponsors a unique opportunity to reach a wide and diverse audience and build a global brand.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Additional Information: | Special Issue: Gazdaságtudomány az interdiszciplináris térben = Economics science in the interdisciplinary space |
| Uncontrolled Keywords: | szponzoráció, marketing, esport, mecenatúra, adományozás, társadalmi felelősségvállalás, sponsorship, marketing, esport, corporate social responsibility, corporate community involvement, corporate community investment, corporate social performance, corporate citizenship |
| Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás > GV557-GV558 Sport and fitness sciences / Sport és fitnessztudományok H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 18 Nov 2025 15:12 |
| Last Modified: | 18 Nov 2025 15:12 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229301 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




