REAL

A kreatív oktatás margójára : A Kreatív Tanulás Kutatóműhely kutatásai (2022-2024)

Korpics, Márta and Méhes, Tamás, eds. (2025) A kreatív oktatás margójára : A Kreatív Tanulás Kutatóműhely kutatásai (2022-2024). Ludovika Egyetemi Kiadó, Budapest. ISBN 9789636532079

[img]
Preview
Text
1292_A_kreativ_oktatas_margojara_online.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (9MB) | Preview

Abstract

2022 tavaszától a Kreatív Tanulás Kutatóműhely a Tudományos Kiválósági Program támogatását elnyerve a Kreatív oktatási és kutatási módszerek a digitális és hagyományos oktatásban alprojektben több kutatási projektet valósított meg. Ezen kutatások eredményeit szerkesztettük most egy kötetbe, hogy az Egyetem és a magyar felsőoktatás többi szereplője számára az eredmények hozzáférhetők legyenek. A kötetben négy tanulmány olvasható. Az első a program egyik kiemelt alprogramjának eredményeit mutatja be, a kreatív eszközök használatát vizsgálva az Egyetem oktatási gyakorlatában – az írást Korpics Márta és Méhes Tamás jegyzi. A második tanulmány az Egyetem oktatói pedagógiai kompetenciáinak vizsgálatáról számol be. A területen kvantitatív és kvalitatív módszertannal is dolgoztak a kutatók, név szerint Fekete Márta és Hegedűs Judit. A harmadik tanulmány az oktatók digitális kompetenciáinak méréséről számol be. A kutatás során kérdőívvel és fókuszcsoporttal egyaránt dolgoztak. A tanulmányt Barnucz Nóra, Botos Virág, Ceglédi Szabolcs és Dominek Dalma Lilla írta. A negyedik tanulmányban közölt eredmények az akkor még négykarú egyetem egyik karának oktatóira koncentráltak, ahol is a kutatás során fókuszcsoportokon keresztül gyűjtöttek adatokat. A tanulmányt Bajnok Andrea, Kriskó Edina és Milován Andrea jegyzi.

Item Type: Book
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 12 Dec 2025 13:34
Last Modified: 12 Dec 2025 13:34
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/230659

Actions (login required)

Edit Item Edit Item