Nagy, Adrienn (2016) A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 61-84. ISSN 2415-9093
| 
 | Text 04.pdf Download (300kB) | Preview | 
Abstract
A 19. század második felében kibontakozó hazai középfokú kereskedelmi szakképzés mintájául a német, osztrák, valamint a francia kereskedelmi szakoktatási „modell” szolgált. A rendelkezésünkre álló elsődleges (szervezeti szabályzatok, iskolai értesítők, tantervek) és másodlagos források vizsgálata, összehasonlító elemzése során arra kerestük a választ, hogy vajon az Eötvös József és munkatársai által feltérképezett, így különös figyelmet kapó német, osztrák és francia szakiskolai rendszer egyes elemei (a képzés szerkezetét, a tananyag tartalmát és a végzettséget tekintve) megjelentek-e, ha igen, milyen formában a hazai kereskedelmi iskolák megszervezése során. Továbbá vizsgálatunk tárgyát képezte annak feltérképezése, hogy miként alakult e hangsúlyosan gyakorlati képzést is nyújtó, közvetlenül a munkaerőpiacra felkészítő közép/felső kereskedelmi iskolatípusban az elméleti és a szakmai tantárgyak óraszámának aránya.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet | 
| Depositing User: | Dr Nóbik Attila | 
| Date Deposited: | 20 Jul 2017 19:09 | 
| Last Modified: | 17 May 2025 06:08 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/56907 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



