Items where Author is "Csíkos, Csaba"
Group by: Item Type | No Grouping Number of items: 35. ArticleHidayatullah, Achmad and Csíkos, Csaba (2023) The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement. ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER. ISSN 0119-5646 Hussein, Yusuf and Csíkos, Csaba (2023) The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement, anxiety about, and attitude toward mathematics. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 19 (2). ISSN 1305-8215 Csapodi, Csaba and Koncz, Levente and Csíkos, Csaba (2023) A fűrészfog-eloszlás a matematika érettségi vizsga pontszámaiban, avagy mennyire engedékenyek a javítótanárok a ponthatár körül. MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (2). pp. 83-93. ISSN 0025-0260 Wafubwa, Ruth Nanjekho and Csíkos, Csaba (2022) Impact of formative assessment instructional approach on students’ mathematics achievement and their metacognitive awareness. INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (2). pp. 119-138. ISSN 1694-609X Csíkos, Csaba and Biró, Fanni and Szabóné Szitányi, Judit (2022) Incorporating Humor into Mathematical Word Problems: Is there a Negative Effect on Students' Performance? INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (3). pp. 1079-1098. ISSN 1694-609X Hidayatullah, Achmad and Csíkos, Csaba (2022) Mathematics Related Belief System and Word Problem-Solving in the Indonesian Context. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (4). ISSN 1305-8215 Csíkos, Csaba (2022) Metacognitive and Non-Metacognitive Processes in Arithmetic Performance: Can There Be More than One Meta-Level? JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200 Karika, Tímea and Csíkos, Csaba (2022) A Test for Understanding Simple Fractions Among 5th Grade Students at the Beginning of Lower Secondary Education. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (2). ISSN 1305-8215 Csíkos, Csaba and Korom, Erzsébet and Csapó, Benő (2016) Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban. ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 17-29. ISSN 1215-5233 Korom, Erzsébet and Csíkos, Csaba and Csapó, Benő (2016) A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában. ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 30-42. ISSN 1215-5233 Csapó, Benő and Csíkos, Csaba and Korom, Erzsébet (2016) Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt. Iskolakultúra, 26 (3). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2013) Az impakt faktor a neveléstudományi kutatásokban. Iskolakultúra, 13 (9). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2012) Melyik a kedvenc tantárgyad? Tantárgyi attitűdök vizsgálata a nyíltvégű írásbeli kikérdezés módszerével. Iskolakultúra, 12 (1). pp. 3-13. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2010) A PRIMAS projekt. Iskolakultúra, 20 (12). pp. 4-12. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2010) Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. Iskolakultúra, 20 (12). pp. 52-60. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba and Kelemen, Rita (2009) Matematikai szöveges feladatok nehézségének és érdekességének megítélése 5. osztályos tanulók körében. Iskolakultúra, 19 (3-4). pp. 14-25. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2007) Néhány EARLI-közeli írásról. Iskolakultúra, 17 (11-12). p. 63. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2006) Tudatosság és metakogníció viszonya. Az ezredforduló interdiszciplináris megközelítései. Iskolakultúra, 16 (12). pp. 69-82. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2005) Az oktatástudomány „kis tigrisei”. EARLI-konferenciák két új EU-tagállamban. Iskolakultúra, 15 (12). pp. 99-103. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2004) Jelentés a magyar közoktatásról. Iskolakultúra, 14 (4). pp. 121-123. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2004) Metakogníció a tanulásban és a tanításban. Az EARLI 10. konferenciájának kutatási eredményei. Iskolakultúra, 14 (2). pp. 3-11. ISSN 1215-5233 Csapó, Benő and Csíkos, Csaba and Korom, Erzsébet (2004) A tanítás és tanulás kutatása Finnországban. A Finn Akadémia nemzeti kutatási programjának konferenciája. Iskolakultúra, 14 (3). pp. 45-52. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2003) Egy hazai matematikai felmérés eredményei nemzetközi összehasonlításban. Iskolakultúra, 13 (8). pp. 20-27. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2002) Bizonyítástípusok fejlődési modellje. Iskolakultúra, 12 (4). ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (2002) Hány éves a kapitány? Matematikai szöveges feladatok megértése. Iskolakultúra, 12 (12). pp. 10-16. ISSN 1215-5233 Zsigmond, István and Csíkos, Csaba (2000) Az analógiás gondolkodásról: újabb eredmények és kutatási tendenciák. Magyar Pszichológiai Szemle, 55 (1). pp. 63-80. ISSN 0025-0279 Csíkos, Csaba (1999) Nem-paraméteres statisztikai módszerek alkalmazási lehetőségei a pedagógiai kutatásban. Iskolakultúra, 9 (2). pp. 113-119. ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba (1999) Újabb eredmények a Wason-feladattal kapcsolatban. PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 19 (1). pp. 5-27. ISSN 0230-0508 Csíkos, Csaba (1997) Az EARLI-konferenciák szerepe a tudományos életben. Iskolakultúra, 7 (12). ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba and Józsa, Krisztián (1997) Az európai kutatók fiatal nemzedéke. Kristiina Kumpulainen (Oulu, Finnország). Iskolakultúra, 7 (12). ISSN 1215-5233 Csíkos, Csaba and Józsa, Krisztián and Korom, Erzsébet and Tarkó, Klára (1997) Egy formálódó tudományos közösség. Beszélgetések a tanulás és az oktatás vezető európai kutatóival. Iskolakultúra, 7 (12). ISSN 1215-5233 Bajmócy, Péter and Csíkos, Csaba (1997) Európai országok népszerűsége egyetemi hallgatók körében. Iskolakultúra, 7 (6-7). ISSN 1215-5233 MonographCsíkos, Csaba and Kelemen, Rita and Kelemen-Molitorisz, Anikó and Molnár, Éva and Pataky, Gabriella and Steklács, János and Szabóné Szitányi, Judit (2011) Metakognícióra alapozott fejlesztés a matematika és az olvasás területén = Metacognition-based trainings in the fields of mathematics and reading. Project Report. OTKA. Csíkos, Csaba and Molnár, Éva and Tarkó, Klára and Zsigmond, István (2007) A metakogníció iskolai fejlesztésének alapjai = Foundations for developing students` metacognition. Project Report. OTKA. Vidákovich, Tibor and Csíkos, Csaba and Kontra, József (2006) A matematikai alapképességek, a matematikai gondolkodás fejlődése 6-18 éves korban = Development of basic mathematical skills and mathematical thinking of 6-18-year-olds. Project Report. OTKA. |