Number of items: 14.
Article
Donáth, Péter
(2022)
Imre Sándor feljegyzései "ügyvivő" miniszterségének napjairól (1919. augusztus 7-15.). Emlékei, értékelése az "ügyvivő" Friedrich-kormány megalakulásáról, működéséről (Első rész).
POLYMATHEIA : MŰVELŐDÉS- ÉS NEVELÉSTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 19 (1-2).
pp. 24-62.
ISSN 2732-2092 (nyomtatott); 2732-2521 (elektronikus)
Donáth, Péter
(2022)
Imre Sándor látlelete „a magyarság belső állapotáról” (1914) s „a közös munka lelki akadályairól” (1923) = Sándor Imre’s Vision of “The Inner State of the Hungarians” (1914) and “The Spiritual Obstacles to Working Together” (1923).
EGYHÁZTÖRTÉNETI SZEMLE : TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 23 (1).
pp. 118-134.
ISSN 1585-7476 (nyomtatott); 1587-026X (elektronikus)
Donáth, Péter
(2022)
Imre Sándor memoárja az 1918–1919. évi forradalmakat követő felelősségre vonásokról. Benedek Marcell, Dénes Lajos, Somogyi Béla és Czakó Ambró ügyéről.
MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 67 (3).
pp. 74-110.
ISSN 0864-960X
Donáth, Péter
(2020)
Propaganda a Nagy Háborúban, a forradalmakban s az ellenforradalmi rendszer genezisénél. Vörös Boldizsár: Eszmék, eszközök, hatások. Tanulmányok a magyarországi propagandáról 1914–1919. MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont, Budapest. 2018. 348 o.
POLYMATHEIA : MŰVELŐDÉS- ÉS NEVELÉSTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 17 (1-2).
pp. 248-255.
ISSN 2732-2092 (nyomtatott); 2732-2521 (elektronikus)
Donáth, Péter
(2010)
A felsőfokú tanítóképzés
megteremtésére irányuló 1918–19,
1938, 1947–48 és 1956–59 évi
kísérletek motívumairól.
Iskolakultúra, 20 (2).
pp. 86-92.
ISSN 1215-5233
Donáth, Péter
(2009)
Nemzeti tematika a magyarországi
szocializációban.
Iskolakultúra, 19 (10).
pp. 147-152.
ISSN 1215-5233
Donáth, Péter
(2007)
Nagy László kényszerű számvetése
1922-ből.
Iskolakultúra, 17 (6-7).
pp. 127-135.
ISSN 1215-5233
Donáth, Péter and Preska, Gáborné
(2007)
A magyarországi tanítóképzés
néhány felekezeti/nemzetiségi
sajátossága 1868–1918.
Iskolakultúra, 17 (2).
pp. 88-102.
ISSN 1215-5233
Monograph
Donáth, Péter
(2008)
Oktatáspolitika és tanítóképzés. Preparandiák, prepák és tanáraik a 20. századi Magyarországon = Education policy and elementary school teachers' training. Intermediate-level teachers' training institutions ('preparandias') and their pupils ('prepas') and teachers in Hungary in the 20. century.
Project Report.
OTKA.
Book
Donáth, Péter
(2025)
Tanítóképzők, tanáraik és diákjaik
az 1945-1949. évi politikai forgószélben : Tanulmányok.
Trezor Kiadó, Budapest.
ISBN 978-963-8144-58-4 (print), 978-963-8144-59-1 (pdf)
Donáth, Péter
(2022)
Konszenzuskereső reformer a válságok és szélsőségek korában : Imre Sándor a nemzeti együttműködés akadályairól, művelődéspolitikai szerepvállalásáról, a köznevelésről, s a magyar pedagógiáról.
Trezor Kiadó, Budapest.
ISBN 9789638144553
Donáth, Péter
(2022)
A "bűnös, liberális Budapest" községi iskolái államosításának kísérlete 1919-1920-ban.
Trezor Kiadó, Budapest.
ISBN 9789638144577
Donáth, Péter
(2020)
Pedagógusok az 1918-1919. évi politikai forgószélben.
Trezor Kiadó, Budapest.
ISBN 9789638144539
Donáth, Péter
(2018)
"Kisemberek" helytállása: tanítóképzés Baján a szerb megszálás alatt és nyomán 1918-1923.
Trezor Kiadó, Budapest.
ISBN 978-963-8144-52-2
This list was generated on Tue Mar 18 03:44:37 2025 CET.