Items where Author is "Imrényi, András"
Group by: Item Type | No Grouping Number of items: 25. ArticleImrényi, András (2023) A Pedagogical Linguistics folyóirat. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 16 (4). pp. 110-115. ISSN 2060-0623 Imrényi, András (2022) A mondat kognitív nyelvészeti megközelítése. Magyaróra, 4 (2). pp. 122-126. ISSN 2676-976X Imrényi, András (2022) Az iskolai mondatelemzés: hogyan tovább? ANYANYELV-PEDAGÓGIA. ISSN 2060-0623 (In Press) Imrényi, András (2022) Az iskolai mondatelemzés: helyzetkép és problémafelvetés. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (1). pp. 57-66. ISSN 2060-0623 Imrényi, András (2022) Az iskolai mondatelemzés: hogyan tovább? ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (3). pp. 21-35. ISSN 2060-0623 Imrényi, András and Jánk, István (2022) A helyesírási hiba mint pedagógiai erőforrás. Utak a kiejtés elvének túláltalánosításától a tananyagig. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (2). pp. 7-22. ISSN 1788-9979 Imrényi, András (2021) Versengő metaforák: a mondat forrástartományai. ARGUMENTUM, 17. pp. 294-312. ISSN 1787-3606 (In Press) Imrényi, András (2021) Egy dalszöveg a pedagógiai nyelvészet szolgálatában. Quimby: Magam adom. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica, 47. pp. 23-34. ISSN 2631-0198 (In Press) Imrényi, András (2021) Egy dalszöveg a pedagógiai nyelvészet szolgálatában. Quimby: Magam adom = Lyrics in Support of Pedagogical Linguistics. ’Magam adom’ by Quimby. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE : SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (47). pp. 23-34. ISSN 2631-0198 Imrényi, András (2021) Topik? Fókusz? Javaslatok a szórend tanításának megújításához. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 14 (3). pp. 19-30. ISSN 2060-0623 Imrényi, András (2020) Tanító metaforák a mondattan oktatásában = Instructive Metaphors for Teaching Syntax. ANYANYELV-PEDAGÓGIA : LEKTORÁLT SZAKFOLYÓIRAT KUTATÓKNAK, OKTATÓKNAK, PEDAGÓGUSOKNAK, 13 (4). pp. 39-49. ISSN 2060-0623 Imrényi, András (2020) A Tündöklő Középszer rímei. Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat). Tanulmányok az irodalomtudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Litterarum, 23. pp. 57-67. ISSN 2676-959X Imrényi, András (2019) Brassai, Elekfi és a mondat dimenziói = Brassai, Elekfi and the multidimensional analysis of sentences. MAGYAR NYELVŐR, 143 (4). pp. 395-404. ISSN 0025-0236 (print); 1585-4515 (online) Imrényi, András (2017) Egymásbaágyazottság a magyar mondat hálózatos szerkezetében A láncoktól a buborékokig. MAGYAR NYELVŐR, 141 (2). pp. 239-249. ISSN 0025-0236 Imrényi, András (2015) Önhasonlóság a magyar elemi mondatban. MAGYAR NYELVŐR, 139 (3). pp. 309-321. ISSN 0025-0236 Imrényi, András (2009) Toward a unified functional account of structural focus and negation in Hungarian. Acta Linguistica Hungarica, 56 (4). pp. 341-374. ISSN 1216-8076 Book SectionImrényi, András (2022) 'My enemy's enemy is my friend'. Similarities motivated by contrasts in Hungarian sentence structure. In: Analogy and contrast in language: Perspectives from cognitive linguistics. Human Cognitive Processing . John Benjamins, Amsterdam. (In Press) Imrényi, András (2022) The metaphorical bases of constituency and dependency. In: Word Grammar, cognition and dependency. Cambridge University Press. (Submitted) Domonkosi, Ágnes and Imrényi, András and Jánk, István and Kalcsó, Gyula and Ludányi, Zsófia and Rási, Szilvia and Takács, Judit and H. Tomesz, Tímea (2022) Problémaalapú anyanyelvi nevelés – használatalapú gyakorlatok. In: A digitális oktatás nyelvi dimenziói : Válogatás a PeLiKon2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból (Kálmán László emlékére). Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 13-34. Domonkosi, Ágnes and Imrényi, András and Jánk, István and Kalcsó, Gyula and Ludányi, Zsófia and Rási, Szilvia and Takács, Judit and H. Tomesz, Tímea (2022) Problémaalapú nyelvi nevelés - használatalapú gyakorlatok. In: A DIGITÁLIS OKTATÁS NYELVI DIMENZIÓI : Válogatás a PeLiKon2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból. Liceum, Eger, pp. 13-34. ISBN 978-963-496-247-2 Kugler, Nóra and Tolcsvai Nagy, Gábor and Imrényi, András and Kocsis, Ágnes and Kodácsi, Boglárka and Palágyi, László (2022) A funkcionális kognitív nyelvszemlélet érvényesítése (digitális) nyelvtanórán. In: A digitális oktatás nyelvi dimenziói : Válogatás a PeLiKon2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból (Kálmán László emlékére). Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 35-68. MonographTolcsvai Nagy, Gábor and Csontos, Nóra and Dér, Csilla Ilona and Hámori, Ágnes and Imrényi, András and Konczné Domonkosi, Ágnes and Kothencz, Gabriella and Kugler, Nóra and Laczkó, Krisztina Renáta and Ladányi, Mária and Modrián-Horváth, Bernadett and Papp, Kornélia and Schultz, Judit and Tanos, Bálint and Tátrai, Szilárd (2012) Funkcionális kognitív nyelvészeti kutatás = Functional cognitive linguistics research. Project Report. OTKA. Conference or Workshop ItemKugler, Nóra and Tolcsvai Nagy, Gábor and Imrényi, András and Kocsis, Ágnes and Kodácsi, Boglárka and Palágyi, László (2021) A funkcionális kognitív nyelvszemlélet érvényesítése (digitális) nyelvtanórán. In: A PeLi II. oktatásnyelvészeti konferenciája – PeLiKon 2020 A digitális oktatás nyelvi dimenziói, 2020. november 6–7., Eszterházy Károly Egyetem, Eger. (online videókonferencia). (Submitted) Imrényi, András (2021) A monarchy without subjects: on Brassai’s (almost) subject-free dependency grammar. In: Sixth International Conference on Dependency Linguistics, 2022. március 21-25., Szófia / online. BookBaráth, Béla Levente and Bognár, Szabina and Csörsz Rumen, István and Deák, Ágnes and Gábori Kovács, József and Gulyás, Judit and Homoki-Nagy, Mária and Hoppál, Mihály and Imrényi, András and Keczán, Mariann and Nagy, Janka Teodóra and Rajnai, Edit and Sárai Szabó, Katalin and Takáts, József and Tari, Lujza and Völgyesi, Orsolya (2017) „Hazám tudósi, könyvet nagy nevének!”: Arany János pályájának művelődéstörténeti olvasatai. MTA BTK; OSZK; Universitas, Budapest. ISBN 978-963-9671-60-7 |