Items where Author is "Magyar, Andrea"
Group by: Item Type | No Grouping Number of items: 27. ArticleHabók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2022) English as a foreign language learners’ strategy awareness across proficiency levels from the perspective of self-regulated learning metafactors. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078 Magyar, Andrea and Habók, Anita and Molnár, Gyöngyvér (2022) Exploring the Role of English as a Foreign Language Receptive Skills and Learning Strategy Usage in the Ability to Acquire and Apply Knowledge at the Beginning of Higher Education. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078 Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2022) Investigating the Relationship Among English Language Learning Strategies, Language Achievement, and Attitude. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078 Pásztor, Attila and Magyar, Andrea and Pásztor-Kovács, Anita and Rausch, Attila (2022) Online Assessment and Game-Based Development of Inductive Reasoning. JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200 Habók, Anita and Kong, Yunjun and Kong, Yunjun and Magyar, Andrea (2021) Cross-cultural differences in foreign language learning strategy preferences among Hungarian, Chinese and Mongolian University students. HELIYON, 7 (3). ISSN 2405-8440 Oo, Tun Zaw and Magyar, Andrea and Habók, Anita (2021) Effectiveness of the reflection-based reciprocal teaching approach for reading comprehension achievement in upper secondary school in Myanmar. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW. ISSN 1598-1037 Habók, Anita and Magyar, Andrea (2021) Tanárszakos hallgatók angolnyelv-tanulási és online olvasásistratégia-használata közötti összefüggések. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (1). pp. 48-59. ISSN 2063-9546 Magyar, Andrea and Krausz, Anita and Kapás, Ildikó Dóra and Habók, Anita (2020) Exploring Hungarian teachers’ perceptions of inclusive education of SEN students. HELIYON, 6 (5). pp. 1-10. ISSN 2405-8440 Habók, Anita and Magyar, Andrea and B. Németh, Mária and Csapó, Benő (2020) Motivation and self-related beliefs as predictors of academic achievement in reading and mathematics: Structural equation models of longitudinal data. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 103. pp. 1-12. ISSN 0883-0355 Habók, Anita and Magyar, Andrea (2020) Szövegértésre és szövegfeldolgozásra épülő képességfejlesztés megvalósítása online tanulási környezetben. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 30 (4-5). pp. 40-48. ISSN 1215-5233 Habók, Anita and Magyar, Andrea (2020) The role of students’ approaches in foreign language learning. COGENT EDUCATION, 7. pp. 1-21. ISSN 2331-186X Magyar, Andrea and Esső, Zsuzsanna and Egerszegi, István and Bodó, Szilárd (2019) Sertés in vitro fertilizációhoz használt mellékhere eredetű spermiumok hőtűrési stressz vizsgálata különböző tápfolyadékokban. ÁLLATTENYÉSZTÉS ÉS TAKARMÁNYOZÁS, 77 (1). pp. 62-83. ISSN 0230-1814 Minjin, Batbold and Magyar, Andrea and Yussif, Abdulai and Urbán, Martin and Ecker, András and Bodó, Szilárd and Egerszegi, István (2019) Szarvasmarha mellékhere eredetű spermiumok mélyhűtésének vizsgálata - Előkísérlet. ÁLLATTENYÉSZTÉS ÉS TAKARMÁNYOZÁS, 68 (4). pp. 285-291. ISSN 0230-1814 Habók, Anita and Magyar, Andrea (2019) The effects of EFL reading comprehension and certain learning-related factors on EFL learners’ reading strategy use. COGENT EDUCATION, 6 (1). pp. 1-19. ISSN 2331-186X Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2019) A magyar diákok tanulási stratégiáinak változása az iskolába lépéstől az egyetemi tanulmányokig. MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (1). pp. 53-73. ISSN 0025-0260 Fábián, Renáta and Pintér, Tímea and Magyar, Andrea and Bodó, Szilárd (2018) Egy-sejt PCR beállítása sertésen preimplantációs genetikai diagnózis céljából. Animal Welfare, Etológia és Tartástechnológia, 14 (1). pp. 15-21. ISSN 1786-8440 Habók, Anita and Magyar, Andrea and Nagy-Pál, Marietta (2018) 10–14 éves tanulók idegen nyelvű szövegértési, szövegalkotási tudásának és stratégiahasználatának vizsgálata. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2018 (1). pp. 60-77. ISSN 2063-9546 Habók, Anita and Magyar, Andrea (2018) The Effect of Language Learning Strategies on Proficiency, Attitudes and School Achievement. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8. pp. 1-8. ISSN 1664-1078 Magyar, Andrea and Habók, Anita (2018) Olvasási stratégiák vizsgálata angol nyelvű szövegértési feladatokban 10-14 éves nyelvtanulók körében. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 28 (8-9). pp. 22-37. ISSN 1215-5233 Habók, Anita and Magyar, Andrea (2018) Validation of a Self-Regulated Foreign Language Learning Strategy Questionnaire Through Multidimensional Modelling. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9. pp. 1-11. ISSN 1664-1078 Molnár, Gyöngyvér and Magyar, Andrea (2015) A számítógép alapú tesztelés elfogadottsága pedagógusok és diákok körében. MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (1). pp. 47-64. ISSN 0025-0260 Magyar, Andrea (2014) Adaptív tesztek készítésének folyamata. Iskolakultúra, 14 (4). pp. 26-35. ISSN 1215-5233 Pásztor-Kovács, Anita and Magyar, Andrea and Hülber, László and Pásztor, Attila and Tongori, Ágota (2013) Áttérés online tesztelésre – a mérés-értékelés új dimenziói. Iskolakultúra, 13 (11). pp. 86-100. ISSN 1215-5233 Magyar, Andrea (2012) Számítógépes adaptív tesztelés. Iskolakultúra, 12 (6). pp. 52-60. ISSN 1215-5233 Magyar, Andrea and Garaczi, Edina and Hajdú, Edit and Kemény, Lajos (2011) Komplikált bőr- és lágyrész-fertőzések empirikus antibiotikus terápiája a bőrgyógyászati gyakorlatban = Empirical antibiotic therapy of complicated skin and soft tissue infections in dermatological practice. Orvosi Hetilap, 152 (7). pp. 252-258. ISSN 0030-6002 Book SectionMagyar, Andrea and Pásztor, Attila and Pásztor-Kovács, Anita and Pluhár, Zsuzsa and Molnár, Gyöngyvér (2015) A 21. században elvárt képességek számítógép alapú mérésének lehetőségei. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Új kutatások a neveléstudományokban . Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, pp. 230-243. ISBN 978-615-5509-17-9 BookDoró, Katalin and Habók, Anita and Magyar, Andrea (2018) Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-0599-23-8 |