Items where Author is "Pusztai, Gabriella"
Group by: Item Type | No Grouping Number of items: 53. ArticleBacskai, Katinka and Bencze, Ádám and Dorogi, Alexandra and Hegedűs, Gabriella and Major, Enikő and Rétháti, Csilla and Pusztai, Gabriella (2024) Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools : Patterns of Hidden Resources. EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 109. pp. 222-237. ISSN 1302-597X Dan, Beáta-Andrea and Szűcs, Tímea and Sávai-Átyin, Regina Andrea and Hrabéczy, Anett and Kovács, Karolina Eszter and Gabriella, Ridzig and Dávid, Kis and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2024) Narrowing the inclusion gap : Teachers and parents around SEN students. INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. ISSN 1360-3116 (In Press) Pusztai, Gabriella and Demeter-Karászi, Zsuzsanna and Hauserné Csonka, Éva and Bencze, Ádám and Major, Enikő and Szilágyi, Edit and Bacskai, Katinka (2024) Patterns of parental involvement in schools of religious communities : A systematic review. BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION. ISSN 0141-6200 (In Press) Bacskai, Katinka and Alter, Emese and Dan, Beáta Andrea and Vályogos, Krisztina and Pusztai, Gabriella (2024) Positive or Negative and General or Differentiated Effect? : Correlation between Parental Involvement and Student Achievement. EDUCATION SCIENCES, 14 (9). No. 941. ISSN 2227-7102 Dan, Beata and Kovács, Karolina Eszter and Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea and Pusztai, Gabriella (2023) Family–SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 20 (3). No-2054. ISSN 1660-4601 Dan, Beáta Andrea and Kovács, Karolina Eszter and Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea and Pusztai, Gabriella (2023) Family–SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 20 (3). No.-2054. ISSN 1661-7827 Hrabéczy, Anett and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2023) How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion? EDUCATION SCIENCES, 13 (2). No.-109. ISSN 2227-7102 Hrabéczy, Anett and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2023) How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion? EDUCATION SCIENCES, 13 (2). ISSN 2227-7102 Pusztai, Gabriella and Róbert, Péter and Fényes, Hajnalka (2023) Parental Involvement and School Choice in Hungarian Primary Schools. JOURNAL OF SCHOOL CHOICE, 17 (1). pp. 118-135. ISSN 1558-2159 Bacskai, Katinka and Dan, Beáta-Andrea and Szűcs, Tímea and Sávai-Átyin, Regina Andrea and Hrabéczy, Anett and Kovács, Karolina Eszter and Ridzig, Gabriella and Kiss, Dávid Mihály and Pusztai, Gabriella (2023) Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (8). pp. 3-29. ISSN 1215-5233 Pusztai, Gabriella and Pallay, Katalin and Csók, Cintia (2023) A családi életre nevelés realitásai : Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából. EDUCATIO, 32 (3). pp. 503-512. ISSN 1216-3384 Kovács, Klára and Pusztai, Gabriella (2023) An empirical study of Bourdieu’s theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe. SPORT EDUCATION AND SOCIETY. ISSN 1357-3322 (In Press) Rosta, Gergely and Pusztai, Gabriella (2022) Az egyházi oktatás hatása a fiatalok vallásosságának alakulására. EDUCATIO, 31 (3). pp. 425-444. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online) Kocsis, Zsófia and Markos, Valéria and Fazekas, Elek and Pusztai, Gabriella (2022) Az önkéntesség mint a szülők iskolai bevonódásának egy formája : Szisztematikus szakirodalmi elemzés eredményeinek bemutatása. ÖNKÉNTES SZEMLE : ELMÉLET, GYAKORLAT, MÓDSZERTAN, 2 (4). pp. 57-87. ISSN 2786-0620 Ceglédi, Tímea and Fényes, Hajnalka and Pusztai, Gabriella (2022) The Effect of Resilience and Gender on the Persistence of Higher Education Students. SOCIAL SCIENCES (BASEL), 11 (3). ISSN 2076-0760 Bocsi, Veronika and Fényes, Hajnalka and Pusztai, Gabriella (2022) First-generation Students at Universities from the Aspect of Achievement, Motivation and Integration. REVIJA ZA SOCIOLOGIJU / SOCIOLOGICAL REVIEW, 52 (1). pp. 61-85. ISSN 0350-154X Kovács, Karolina Eszter and Hrabéczy, Anett and Dan, Beata and Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella (2022) Is Resilience a Trait or a Result of Parental Involvement? The Results of a Systematic Literature Review. EDUCATION SCIENCES, 12 (6). No-372. ISSN 2227-7102 Pusztai, Gabriella and Fináncz, Judit and Tóth, Dorina Anna (2022) A doktori képzés nemzetközi és hazai átalakulása. EDUCATIO, 31 (1). pp. 85-103. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online) Pusztai, Gabriella and Győri, Krisztina (2021) Learning Alone – a kapcsolati beágyazódás vizsgálata a távolléti oktatás alatt. EDUCATIO, 30 (1). pp. 112-125. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online) Pusztai, Gabriella and Bacskai, Katinka and Morvai, Laura (2021) Religious Values and Educational Norms among Catholic and Protestant Teachers in Hungary. RELIGIONS, 12 (10). No-805. ISSN 2077-1444 Bocsi, Veronika and Pusztai, Gabriella and Fényes, Zsuzsanna Hajnalka (2020) Első generációs hallgatók a campuson - különös tekintettel az eredményesség kérdéskörére. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 30 (4). pp. 26-44. ISSN 1216-2051 (In Press) Fényes, Hajnalka and Pusztai, Gabriella (2020) Nemi szerepattitűdök és vallásosság a felsőoktatási hallgatók körében. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 30 (3). pp. 49-69. ISSN 1216-2051 Pusztai, Gabriella and Kocsis, Zsófia (2020) Oktatáskutatás a Debreceni Egyetemen = Educational Research at the University of Debrecen. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 13 (2). pp. 91-96. ISSN 2060-0623 Dinyáné Szabó, Marianna and Pusztai, Gabriella and Szemerszki, Marianna (2020) A tanulás sikerességének vizsgálata egészségügyi tanulmányokat folytató elsőéves hallgatók körében = Empirical study of learning success among first-year students in health education. Orvosi Hetilap, 161 (4). pp. 139-150. ISSN 0030-6002 Pusztai, Gabriella and Kovács, Klára and Markos, Valéria and Demeter-Karászi, Zsuzsanna and Maior, Enikő (2019) Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education. HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 9 (2). pp. 270-287. ISSN 2062-9605 Pusztai, Gabriella and Kovacs, Klara and Markos, Valeria and Demeter-Karaszi, Zsuzsanna and Maior, Enikő (2019) Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education. Hungarian Educational Research Journal, 9 (2). pp. 270-287. ISSN 2064-2199 Dinyáné Szabó, Marianna and Pusztai, Gabriella and Szemerszki, Marianna (2019) Lemorzsolódási kockázat az orvostanhallgatók körében = Dropout risk among medical students. Orvosi Hetilap, 160 (21). pp. 829-834. ISSN 0030-6002 Pusztai, Gabriella and Kovács, Klára and Hegedűs, Roland (2019) Lemorzsolódók tegnap, ma és holnap. EDUCATIO, 28 (4). pp. 737-754. ISSN 1419-8827 (print); 1216-3384 (online) Pusztai, Gabriella and Sütő, Zsuzsanna (2019) Paradox of assimilation among indigenous higher education students in four central European countries. DIASPORA INDIGENOUS AND MINORITY EDUCATION, 13. pp. 1-16. ISSN 1559-5692 Pusztai, Gabriella and Demeter-Karászi, Zsuzsanna (2019) Vallási szocializáció vizsgálata fiatal felnőttekkel készített interjúk tükrében. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 29 (3). pp. 80-97. ISSN 1216-2051 Pusztai, Gabriella and Fónai, Mihály and Bocsi, Veronika (2019) A társadalmi státus transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás = The transmission of social status and dropping out from higher education. ACTA MEDICINAE ET SOCIOLOGICA, 10 (28). pp. 5-24. ISSN 2062-0284 Pusztai, Gabriella (2018) Ha elvész a bizalom. EDUCATIO, 27 (4). pp. 623-639. ISSN 1216-3384 Dinyáné Szabó, Mariann and Pusztai, Gabriella (2017) Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 12 (2). pp. 135-151. ISSN 1788-7119 Pusztai, Gabriella and Kovács, Karolina Eszter and Kovács, Klára and Nagy, Beáta Erika (2017) The effect of campus environment on students’ health behaviour in four Central European countries. JOURNAL OF SOCIAL RESEARCH AND POLICY, 8 (1). pp. 1-14. ISSN 2067-2640 Dinyáné Szabó, Mariann and Pusztai, Gabriella (2016) Az Egészségügyi Világszervezet öttételes jól-lét kérdőívének vizsgálata a Semmelweis Egyetem elsőéves hallgatóinak körében | Use of the short (5-item) version of the WHO well-being questionnaire in first year students of Semmelweis University. Orvosi Hetilap, 157 (44). pp. 1762-1768. ISSN 0030-6002 Pusztai, Gabriella and Engler, Ágnes (2014) Distant students’ satisfaction as an indicator of institutional success in higher education. Indicators and explanations based on data form hungarian survey. Horyzonty Wychowania, 13 (26). pp. 105-121. ISSN 1643-9171 Pusztai, Gabriella (2011) Betűkből ácsolt hidak. Iskolakultúra, 11 (2-3). pp. 157-159. ISSN 1215-5233 Pusztai, Gabriella (2007) The long-term effects of denominational secondary schools | Langfristige Einflüsse der konfessionellen Mittelschule. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 2 (1). pp. 3-24. ISSN 1788-4934 Pusztai, Gabriella (2006) «J'ai oï conter en letre» ou les dits écrits sur les femmes au Moyen Age. VERBUM: ANALECTA NEOLATINA, 8 (2). pp. 427-435. ISSN 1585-079X Keller, Magdolna and Pusztai, Gabriella (2005) Középiskolai vademecum. Iskolakultúra, 15 (3). pp. 140-149. ISSN 1215-5233 Pusztai, Gabriella (2002) Tetten érhető-e a „rejtett tanterv”? Iskolakultúra, 12 (12). pp. 39-47. ISSN 1215-5233 Book SectionPusztai, Gabriella and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka (2024) A hazai jógyakorlatokról készült esettanulmányok tanulságai. In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai. Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagó-gusoktól pedagógusoknak. Oktatáskutatók könyvtára . CHERD-Hungary, Debrecen, pp. 96-99. ISBN 9786156012258 Ceglédi, Tímea and Fekete, Dorottya and Pusztai, Gabriella (2024) Értékek a reziliens pedagógusok életútjaiban. In: Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Tanulmánykötet. II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász, pp. 517-522. ISBN 9786178143152, 9786178143169 Pusztai, Gabriella and Ceglédi, Tímea and Bacskai, Katinka (2024) A szülő-iskola kapcsolattartás nemzetközi és hazai jógyakorlatainak tapasztalatai. In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai. Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagógusoktól pedagógusoknak. Oktatáskutatók könyvtára . Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD Hungary), Debrecen, pp. 9-19. ISBN 9786156012258 Bacskai, Katinka and Bocsi, Veronika and Engler, Ágnes and Pusztai, Gabriella (2019) Features of the Hungarian Teacher Education System. In: An In Depth Look at Hungary. Nova Science Publishers, Inc., Hauppauge, New York, pp. 51-72. ISBN 9781536153514 Pusztai, Gabriella and Kovács, Klára and Markos, Valéria (2019) Lemorzsolódó és perzisztens felsőoktatási hallgatók civil aktivitása. In: Új kutatások a neveléstudományokban, 2018. L' Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 262-280. ISBN 9789634145660 Bacskai, Katinka and Bocsi, Veronika and Pusztai, Gabriella (2018) Teacher Education in the Context of Hungary Educational Policies. In: International Handbook of Teacher Education Worldwide. H M Studies and Publishing, Nicosia, pp. 711-726. Pusztai, Gabriella and Sütő, Zsuzsanna (2017) Magyar hallgatók a Kárpát-medence felsőoktatási intézményeiben. In: Szülőföldön magyarul : Iskolák és diákok a határon túl. Oktatáskutatás a 21. században (2). Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, pp. 129-154. ISBN 9789633186350 MonographSzabó, Ildikó and Bocsi, Veronika and Fényes Zs., Hajnalka and Márton, Sándor and Murányi, István and Pusztai, Gabriella and Sik, Domonkos (2013) "Campus-lét" a Debreceni Egyetemen: Csoportok, csoporthatárok, csoportkultúrák = Campus climate: Group culture, group identification. Project Report. OTKA. Horváth, László and Bagi, Gábor and Barna, Gábor and Bartha, Júlia and Benedek, Csaba and Gecse, Annabella and Kotics, József and Kovácsné dr. Kaposvári, Gyöngyi and Pusztai, Zsolt and Pusztai, Gabriella and Simon, András and Szabó, László and Szabó, István and Tánczosné dr. Bereczki, Ibolya and Túri, Zoltán (2012) Peremlétben? A Tiszazug néprajzi, történeti, földrajzi kutatása az ezredfordulón = In the Outskirts of the Life? Ethnographical, Historical, Geographical researches of Tiszazug Region at the Millennium. Project Report. OTKA. Pusztai, Gabriella and Fényes Zs., Hajnalka and Gabóda, Béla and Szilágyi, Györgyi Ilona (2010) Középiskolások továbbtanulási tervei egy határmenti régióban = Further study plans of secondary school leavers in a border region. Project Report. OTKA. BookPusztai, Gabriella (2020) A vallásosság nevelésszociológiája. Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 9789636938000 Kovács, Klára and Ceglédi, Tímea and Csók, Cintia and Demeter-Karászi, Zsuzsanna and Dusa, Ágnes Réka and Fényes, Hajnalka and Hrabéczy, Anett and Kocsis, Zsófia and Kovács, Karolina Eszter and Markos, Valéria and Szabó, Barbara and Németh, Dóra Katalin and Pallay, Katalin and Pusztai, Gabriella and Szigeti, Fruzsina and Tóth, Dorina Anna and Váradi, Judit (2019) Lemorzsolódott hallgatók 2018. Oktatáskutatók könyvtára (6). University of Debrecen, CHERD, Debrecen. |