Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan"
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 83. AAbbasi, Mohammad (2017) Self-Efficacy and Alexithymia as Moderators between perceived social support and Stress among Parents of Children with Learning Disabilities. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 12 (2). pp. 218-229. ISSN 1788-7119 Abdolahzadeh Rafi, Mahdi and Adibsereshki, Narges and Hasanzadeh Aval, Maryam (2017) The Mediating Role of Early Maladaptive Schemas in the Relationships of Emotional Maltreatment and Emotional Disorders. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 1 (12). pp. 104-115. ISSN 1788-4934 BBacalja, Robert and Ivon, Katarina and Nenadić-Bilan, Diana (2019) Identity Distribution in the Croatian Children's Novel. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (3-4). pp. 7-22. ISSN 1589-519X Bakos-Karászi, Alexandra and Hegedűs, Roland (2023) Mit tudnak a „nyunyókák”? : Az átmeneti tárgyak jelentősége a kisgyermekek életében. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (3). pp. 45-58. ISSN 2064-1060 Baranyai, Mihály (2020) Az elveszett iránytű – avagy az osztályozásról, az énképről és a teljesítményről. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 18 (3-4). pp. 227-235. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online) Bendixen, Alexandra and Háden, Gábor P. and Németh, Renáta and Farkas, Dávid and Török, Miklós and Winkler, István (2015) Newborn Infants Detect Cues of Concurrent Sound Segregation. DEVELOPMENTAL NEUROSCIENCE, 37 (2). pp. 172-181. ISSN 0378-5866 Bereczkei, Tamás (2008) Evolúciós stratégiák, kognitív mechanizmusok = Evolutionary strategies, cognitive mechanisms. Project Report. OTKA. Bereczky, Boróka and Oláh, Katalin and Topál, József (2013) Eszközhasználat kortárs megfigyeléses tanulásának vizsgálata óvodás korú gyermekeknél. In: A Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2013.06.05.- 06.07., Budapest. Bodor, Péter (2012) A fejlődéslélektan és a fejlődés teleologikus fogalma. REPLIKA (78). pp. 123-133. ISSN 0865-8188 Briciu, Bianca (2024) The Inner Leader in Transformative Leadership: Personal Transformation through Trauma Integration and Spiritual Development. GILE JOURNAL OF SKILLS DEVELOPMENT, 4 (3). pp. 20-33. ISSN 2732-3781 CCsépe, Valéria (2013) Az emberi agy változásai a hagyományos és digitális kultúrában. In: Bölcsészakadémia. Pécsi Tudományegyetem, pp. 59-71. Csépe, Valéria (2013) Olvasás, olvasási zavar és a fejlődő agy. In memoriam Leo Blomert. Pszichológia, 33 (1). pp. 1-14. Csépe, Valéria (2017) A zene hatása a fejlődésre és lehetőségei a gyermekgyógyászatban. Gyermekgyógyászati továbbképző szemle, 22 (4). pp. 83-88. ISSN 1585-4396 Csóka, Angelika and Simon, Nóra and Gyulai, Anikó (2023) Az önértékelés fejlesztése serdülőkorban = Development of Self-Esteem in Adolescence. EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK : A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 13 (SP2). pp. 106-111. ISSN 2063-2142 EEngländer, Tibor and Bitter, Brunó and Engländer, Tibor (2008) Idős és fiatalkori információgyűjtési folyamatok összehasonlítása = Comparison of the information collecting processes in older versus younger adults. Project Report. OTKA. FF. Lassú, Zsuzsa and Hajdu, Krisztina (2023) Lépésről lépésre : A családkísérés mint a Jelenlét eszköze = Step by step : The family mentoring, a tool of Presence methodology. MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 5 (2). pp. 60-80. ISSN 2676-9468 GGervai, Judit and Birkás, Emma and Fenes, Ditte and Lakatos, Krisztina and Nemoda, Zsófia and Sasvári, Mária and Szöllosi, Ágnes and Tóth, Ildikó (2006) Genetikai és környezeti hatások kölcsönhatása a csecsemőkori kötődés alakulásában = Interaction of genetic and environmental influences in the development of infant attachment. Project Report. OTKA. Gyarmathy, E. (2012) Diszlexia a digitális korszakban. Other. Műszaki Könyvkiadó. Gyarmathy, Éva (2011) Jankó. A Case Study of Dyslexia in Hungary. In: International Case Studies. Routledge, New York, pp. 147-162. Gyarmathy, Éva (2011) A digitális kor és a sajátos nevelési igényű tehetség. Fordulópont. pp. 79-88. ISSN 1585-2474 Gyarmathy, Éva (2016) The talent's netting way of thinking. Gifted Educational International, 32 (5). pp. 148-164. ISSN 0261-4294 Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233 Gyarmathy, Éva and Kucsák, Julianna (2012) A digitális bennszülöttek képességprofilja : A mérési eljárások, a linearitás és a hagyományos iskolai tanítás alkonya. ISKOLAKULTÚRA (9). pp. 43-3. ISSN 1215-5233 Gyeszli, Edit and Sántha, Kálmán (2015) Abdukció az osztálytermi interakcióban. ISKOLAKULTÚRA, 15 (12). pp. 19-27. ISSN 1215-5233 Gál, Zita (2015) A tudatelmélet életkori változásainak és szerepének áttekintése óvodáskortól fiatal felnőttkorig. Iskolakultúra, 25 (5-6). pp. 59-73. ISSN 1215-5233 Gósy, Mária and Bóna, Judit and Imre, Angéla and Kovács, Magdolna and Siptár, Péter (2008) Eltérő fonetikai és fonológiai feldolgozási folyamatok az anyanyelv-elsajátításban = Various phonetic and phonological decoding processes in first language acquisition. Project Report. OTKA. HHalvax, Julianna (2020) A motiváció vizsgálata kisiskolás korban. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 18 (3-4). pp. 291-302. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online) Horváth, Zsolt K. (2019) The Production of Creativity. The Politics of Ferenc Mérei's Psychological and Educational Approach. In: Creativity Exercises. Emancipatory Pedagogies in Art and Beyond. Sternberg Press – Galerie für Zeitgenössische Kunst – Tranzit, Berlin – Leipzig – Budapest, pp. 343-353. (In Press) Háden, Gábor P. and Honing, Henkjan and Török, Miklós and Winkler, István (2015) Detecting the temporal structure of sound sequences in newborn infants. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 96 (1). pp. 23-28. ISSN 0167-8760 Háden, Gábor P. and Németh, Renáta and Török, Miklós and Winkler, István (2016) Mismatch response (MMR) in neonates: beyond refractoriness. Biological Psychology, 117. pp. 26-31. ISSN 0301-0511 Háden, Gábor P. and Németh, Renáta and Török, Miklós and Winkler, István (2015) Predictive processing of pitch trends in newborn infants. BRAIN RESEARCH, 1626. pp. 14-20. ISSN 0006-8993 JJakubovits, Edit and Mészáros, Veronika and Pásztor, Klaudia and Tanyi, Zsuzsanna and Kovács, Dóra Csilla and Smohai, Máté and Szili, Ilona and Kövi, Zsuzsanna (2021) A kötődési minták, a szülői bánásmód és a halogatás összefüggése. PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS, 9 (3). pp. 86-112. ISSN 2064-2504 Juhász, Dóra and Németh, Dezső and Janacsek, Karolina (2019) Is there more room to improve? The lifespan trajectory of procedural learning and its relationship to the between- and within-group differences in average response times. PLOS ONE, 14 (7). ISSN 1932-6203 Józsa, Krisztián and D. Molnár, Éva (2013) The relationship between mastery motivation, self-regulated learning and school success: A Hungarian and European perspectiv. In: Handbook of self-regulatory processes in development: New directions and international perspectives. Taylor and Francis, London, pp. 265-304. KKampis, Dóra and Király, Ildikó and Topál, József (2014) Fidelity to cultural knowledge and the flexibility of memory in early childhood. In: Naturalistic approaches to culture. Neurocognitive development and impairments (7). Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 157-169. ISBN 978 963 05 9496 7 Kaye, Sharlene and Ramos-Quiroga, Josep Antoni and van den Glind, Geurt and Levin, Frances R and Faraone, Stephen V and Allsop, Steve and Degenhardt, Louisa and Moggi, Franz and Barta, Csaba and Konstenius, Maja and Franck, Johan and Skutle, Arvid and Bu, Eli-Torild and Koeter, Maarten W.J. and Demetrovics, Zsolt and Kapitány-Fövény, Máté and Schoevers, Robert A and van Emmerik-van Oortmerssen, Katalijne and Carpentier, Pieter-Jan and Dom, Geert and Verspreet, Sofie and Crunelle, Cleo L. and Young, Jesse T. and Carruthers, Susan and Cassar, Joanne and Fatséas, Melina and Auriacombe, Marc and Johnson, Brian and Dunn, Matthew and Slobodin, Ortal and van den Brink, Wim (2019) Persistence and Subtype Stability of ADHD Among Substance Use Disorder Treatment Seekers. JOURNAL OF ATTENTION DISORDERS, 23 (12). pp. 1438-1453. ISSN 1087-0547 Kiss, Szabolcs (2008) A gyermek tudatelmélete és pragmatikai képességei = The child`s theory of mind and her pragmatic competence. Project Report. OTKA. Kormos, Janka (2021) A személyiségfejlődés megtestesülése a pszichoanalitikus mozgáselemzés szemszögéből. REPLIKA (121). pp. 63-71. ISSN 0865-8188 Kunos, István (2016) A Coaching-Related Survey on Personality Differences. INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN BUSINESS STUDIES AND MANAGEMENT, 3 (9). pp. 20-33. ISSN 2394-5923 (print); 2394-5931 (online) Kunos, István (2016) Personality Development. GlobeEdit, Saarbrücken. ISBN 978-3-639-73439-3 Kékes Szabó, Marietta and Szokolszky, Ágnes (2015) Az észlelt valóság : Jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel. ISKOLAKULTÚRA, 25 (9). pp. 18-29. ISSN 1215-5233 Kékes Szabó, Marietta (2016) A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 39-57. ISSN 1215-5233 Kökönyei, Gyöngyi and Demetrovics, Zsolt and Urbán, Róbert (2011) A kognitív érzelemszabályozó stratégiák és a dohányzással kapcsolatos elvárások kapcsolata középiskolások körében. In: A Magyar Addiktológiai Társaság VIII. Országos Kongresszusa, 2011. november 24-26., Siófok, Magyarország. LLakatos, Krisztina (2009) A gyermekkori viselkedés zavarainak kapcsolata a monoaminerg neurotranszmisszió genetikai változatosságával = Associations of childhood behaviour problems with genetic variations in dopaminergic and serotonergic neurotransmission. Project Report. OTKA. Landerl, Karin and Ramus, Franck and Moll, Kristina and Tóth, Dénes and Honbolygó, Ferenc and Csépe, Valéria (2013) Predictors of developmental dyslexia in European orthographies with varying complexity. JOURNAL OF CHILD PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY, 54 (6). pp. 686-694. ISSN 0021-9630 Liszkai-Peres, Krisztina and Konok, Veronika (2022) A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (4). ISSN 2060-0623 Lukács, Borbála and Asztalos, Kata and Maróti, Emese and Farnadi, Tamara and Deszpot, Gabriella and Szirányi, Borbála and Nemes, László Norbert and Honbolygó, Ferenc (2022) Movement-based music in the classroom: Investigating the effects of music programs incorporating body movement in primary school children. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. ISSN 1931-3896 Láng, András and Papp, Barbara and Gonda, Xénia and Döme, Péter and Rihmer, Zoltán (2016) Dimensions of adult attachment are significantly associated with specific affective temperament constellations in a Hungarian university sample. Journal of Affective Disorders, 191. pp. 78-81. ISSN 0165-0327 MMaróti, Emese and Barabás, Edina and Deszpot, Gabriella and Farnadi, Tamara and Nemes, László Norbert and Szirányi, Borbála and Honbolygó, Ferenc (2019) Does moving to the music make you smarter? The relation of sensorimotor entrainment to cognitive, linguistic, musical, and social skills. Psychology of Music, 47 (5). ISSN 0305-7356 (print) ; 1741-3087 (online) NNagy, Anett and Beke, Anna Mária and Gráf, Rózsa and Kalmár, Magda (2017) Extrém kis súlyú koraszülöttek kisgyermekkori fejlődése és a fejlődés háttértényezői. Alkalmazott pszichológia, 17 (3). pp. 37-56. ISSN 1419-872X Nagy, Bianka Boglárka and Simon, Nóra and Gyulai, Anikó (2023) Motiváló életcélok jelentősége serdülőkorban = The Importance of Motivating Life Goals in Adolescence. EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK : A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 13 (SP2). pp. 112-117. ISSN 2063-2142 Németh, Erzsébet (1998) A külső ösztönzők hatására kialakuló viselkedés- és attitűdváltozások komplex vizsgálata. MAGYAR PEDAGÓGIA, 98 (4). pp. 319-338. ISSN 0025-0260 Németh, Erzsébet and Béres, Dániel and Huzdik, Katalin and Zsótér, Boglárka (2016) Pénzügyi személyiségtípusok Magyarországon kutatási módszerek és primer eredmények. HITELINTÉZETI SZEMLE, 15 (2). pp. 153-172. ISSN 1588-6883 Németh, Renáta and Háden, Gábor P. and Török, Miklós and Winkler, István (2015) Processing of horizontal sound localization cues in newborn infants. Ear and Hearing, 36 (5). pp. 550-556. ISSN 0196-0202 OOláh, Adrienn Réka and Németh, Kornél (2019) ARCFELDOLGOZÁSI FOLYAMATOK FEJLŐDÉSI DISZLEXIÁBAN. Magyar Pszichológiai Szemle, 74.2 (1). pp. 117-142. ISSN 0025-0279 Otte, R.A. and Winkler, István and Braeken, M.A.K.A. and Stekelenburg, J.J. and van der Stelt, O. and Van den Bergh, B.R.H. (2013) Detecting violations of temporal regularities in waking and sleeping two-month-old infants. Biological Psychology, 92 (2). pp. 315-322. ISSN 0301-0511 PPente, Petra and Simon, Nóra and Gyulai, Anikó (2023) A társas kapcsolati kultúra hatása a serdülők egészségmagatartására = The Impact of Social Relationship Culture on Adolescents’ Health Behaviour. EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK : A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 13 (SP2). pp. 118-123. ISSN 2063-2142 Pálfi, László (2018) Gyerekek az apjukról - Adorno békaperspektívából. EDUCATIO, 27 (3). pp. 516-519. ISSN 1216-3384 Péley, Bernadette (2012) Gondolatok Bodor Péter A fejlődéslélektan és a fejlődés teleologikus fogalma című tanulmányához. REPLIKA (78). pp. 153-158. ISSN 0865-8188 RRagó, Anett and Honbolygó, Ferenc and Róna, Zs. and Beke, Anna Mária and Csépe, Valéria (2014) Effect of maturation on suprasegmental speech processing in full- and preterm infants: A mismatch negativity study. RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES, 35 (1). pp. 192-202. ISSN 0891-4222 Rokszin, Adrienn Aranka and Csifcsák, Gábor (2015) A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai. ISKOLAKULTÚRA (2). ISSN 1215-5233 Rózsa, Sándor and Arató, Judit and Mészáros, Veronika and Kiss, Enikő Csilla and Kövesdi, Andrea and Nyitrai, Erika and Ferenczi, Andrea and Fazekas, Ágnes and Ferencz, Valéria and Mirnics, Zsuzsanna (2022) A konspiratív gondolkodás és a bizalom szerepe az oltási bizonytalanságban. PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS, 10 (3). pp. 76-109. ISSN 2064-2504 SSipos, Lilla and Pers, Mengel Benedicte and Kalmár, Magda and Tóth, Ildikó and Krishna, Sandeep and Jensen, Mogens H. and Semsey, Szabolcs (2013) Comparative Network Analysis of Preterm vs. Full-Term Infant-Mother Interactions. PLOS ONE, 8 (6). pp. 1-10. ISSN 1932-6203 Sipos, Szandra (2015) A 12. életév a fejlődéslélektan tükrében. MAGYAR RENDÉSZET, 15 (6). pp. 33-44. ISSN 1586-2895 Somlai, Péter (2012) Fejlődési zavarok. REPLIKA (78). pp. 135-143. ISSN 0865-8188 Szabó, Zsolt Péter and Pinczés, Máté and Laczai, Róbert and Kun, Ágota (2020) Mit értékelünk valójában az Értékelő Központban? : Egy értékelő központ (ac) konstrukciós érvényessége, valamint kapcsolata személyiségvonásokkal. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 20 (1). pp. 7-29. ISSN 1419-872X Szemenyei, Eszter and Kökönyei, Gyöngyi (2013) A tapasztalati elkerülés és a jóllét kapcsolata iskoláskorúak körében. In: Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Nagygyűlése, 2013. június 4-7., Budapest, Magyarország. Sándor, Nikolett Gabriella and Kopcsó, Krisztina and Pohárnok, Melinda (2023) Féléves csecsemők temperamentumának mérése a Csecsemőviselkedés Kérdőív 15 tételével : Pszichometriai elemzés és korrelátumok = Studying temperament with 15 selected items of the Infant Behaviour Questionnaire among 6-month-old infants: Psychometric properties and correlates. MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 24 (3). pp. 182-203. ISSN 1419-8126 TTanczos, Judit (2017) Monitoring and supporting the development of children and young people in the United Kingdom. Különleges Bánásmód, 3 (1). pp. 69-77. ISSN 2498-5368 Taranu, Mihaela and Wimmer, Marina and Ross, Josephine and Farkas, Dávid and van Ee, Raymond and Winkler, István and Denham, Susan L. (2019) Children’s perception of visual and auditory ambiguity and its link to executive function and creativity. JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY, 184. pp. 123-138. ISSN 0022-0965 Topál, József and Tóth, M. and Gergely, György and Csibra, Gergely (2009) Response to comment on “Infants perseverative search errors are induced by pragmatic misinterpretation.”. SCIENCE, 325 (5948). p. 1624. ISSN 0036-8075 Tóth, Arnold and Juhász, Tímea and Kálmán, Botond (2022) Determining factors of Motivational Dimensions : (Childhood Personality and Workplace Competition Attitudes). ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA, 19 (4). pp. 229-250. ISSN 1785-8860 Tóth, Ildikó (2020) Korai kötődés, társas kapcsolatok és lelki egészség - Legújabb fejlemények. In: A kora gyermekkori lelki egészség támogatásának elmélete és gyakorlata I. : Fejlődéselméletek és empirikus eredmények. Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kar Mentálhigiéné Intézet, Budapest, pp. 244-268. ISBN 978-615-5722-16-5 Tóth, Ildikó and Birkás, Emma and Danis, Ildikó and Fenes, Ditte and Lakatos, Krisztina and Ney, Krisztina and Szöllősi, Ágnes (2008) A kötődési kapcsolatok stabilitása gyermekkorban = Stability of attachment relationships in childhood. Project Report. OTKA. Tóth, Ildikó and Füleki, Alexandra and Szerafin, Ágnes Kata and Lakatos, Krisztina and Gervai, Judit (2017) Közös figyelem, atipikus anyai viselkedés és kötődés. Magyar Pszichológiai Szemle, 72 (1). pp. 69-89. ISSN 0025-0279 Tóth-Varga, Violetta and Dúll, Andrea (2023) Csecsemőmegfigyelések környezetpszichológiai tapasztalatai egy kvalitatív kutatás tükrében. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 78 (4). pp. 537-562. ISSN 0025-0279 UUllman, Michael T and Earle, Sayako F and Walenski, Matthew and Janacsek, Karolina (2020) The neurocognition of developmental disorders of language. Annual review of psychology, 71. pp. 389-417. ISSN 0066-4308, eISSN 1545-2085 VVajda, Zsuzsanna (2012) Fejlődnek a gyerekek, vagy csak nőnek? : Hozzászólás Bodor Péter: A fejlődéslélektan és a fejlődés teleologikus fogalma című írásához. REPLIKA (78). pp. 159-166. ISSN 0865-8188 Valuch, Mariann (2021) How could home-based joint activities contribute to children’s development? : The impact of participatory art and reading activities on the caregiver-infant relationship, prosociality and the development of self-concept = Hogyan járulhatnak hozzá az otthoni játékos, kreatív foglalkozások a gyermekek pszichológiai fejlődéséhez? : A kreatív alkotói tevékenység és az olvasás hatása a szülőgyerek kapcsolatra, a proszociális viselkedés alakulására, illetve az én-tudatosság fejlődésére. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 3 (1). pp. 65-79. ISSN 2676-8771 Van den Heuvel, Marion I. and Otte, R. A. and Braeken, M. A. K. A. and Winkler, István and Kushnerenko, Elena and Van den Bergh, B. R. H. (2015) Differences between human auditory event-related potentials (AERP) measured at 2 and 4 months after birth. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 97 (1). pp. 75-83. ISSN 0167-8760 Van den Heuvel, Marion, I. and Donkers, Franc C. L. and Winkler, István and Otte, R.A. and Van den Bergh, B.R.H. (2015) Maternal mindfulness and anxiety during pregnancy affect infants’ neural responses to sounds. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 10 (3). pp. 453-460. ISSN 1749-5016 Volosin, Márta and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2013) A Montreal Kognitív Felmérés (MoCa) magyar nyelvű adaptálása egészséges, enyhe kognitív zavarban és demenciában szenvedő idős személyek körében. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 28 (4). pp. 370-392. ISSN 0237-7896 WWatson, John S. and Gergely, György and Csányi, Vilmos and Topál, József and Gácsi, Márta and Sárközi, Zsuzsanna (2001) Distinguishing logic from association in the solution of an invisible displacement task by children (Homo sapiens) and dogs (Canis familiaris): Using negation of disjunction. Journal of Comparative Psychology, 115 (3). pp. 219-226. ISSN 0735-7036 (print), 1939-2087 (online) |