Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF12 Attention / figyelem"
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 46. ArticleBaranyi, Péter Zoltán and Berki, Borbála and Csapó, Ádám B. (2024) Concepts of Cognitive Infocommunications. INFOCOMMUNICATIONS JOURNAL, 16 (Specia). pp. 37-48. ISSN 2061-2079 Barkaszi, Irén and Czigler, István and Balázs, László (2013) Stimulus complexity effects on the event-related potentials to task-irrelevant stimuli. Biological Psychology, 94 (1). pp. 82-89. ISSN 0301-0511 Borbély-Ipkovich, Emőke and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső and Gonda, Xénia (2014) The effect of negative mood and major depressive episode on working memory and implicit learning. NEUROPSYCHOPHARMACOLOGIA HUNGARICA. ISSN 1419-8711 Czigler, István (2014) Visual Mismatch Negativity and Categorization. Brain Topography, 27 (4). pp. 590-598. ISSN 0896-0267 Frost, J. D. and Hasnoot, K. and McDonnel, K. and Winkler, István and Todd, Juanita (2018) The cognitive resource and foreknowledge dependence of auditory perceptual inference. NEUROPSYCHOLOGIA, 117. pp. 379-388. ISSN 0028-3932 Gaál, Zsófia Anna and Boha, Roland and Tóth, Brigitta and Molnár, Márk (2012) A Figyelmi Hálózat Teszt viselkedéses és elektrofiziológiai jellemzői időseknél. PSZICHOLÓGIA, 32 (1). pp. 53-70. ISSN 0230-0508 Gyarmathy, Éva (2013) Atipikus hiperaktívak és a tipikus tehetségesek mítosza. Tehetség (1). pp. 11-12. Győrffy, Lajos and Osztényi, József (2024) Tanulási szokások az NJE matematika kurzusain = Study habits on nje’s mathematics courses. GRADUS, 11 (1). pp. 1-8. ISSN 2064-8014 Horváth, János (2015) Action-related auditory ERP attenuation: Paradigms and hypotheses. Brain Research, 1626. pp. 54-65. ISSN 00068993 Horváth, János (2013) Action-sound coincidence-related attenuation of auditory ERPs is not modulated by affordance compatibility. Biological Psychology, 93 (1). pp. 81-87. ISSN 03010511 Horváth, János (2016) Attention-dependent sound offset-related brain potentials. Psychophysiology, 53 (5). pp. 663-677. ISSN 00485772 Horváth, János (2013) Attenuation of auditory ERPs to action-sound coincidences is not explained by voluntary allocation of attention. Psychophysiology, 50 (3). pp. 266-273. ISSN 00485772 Horváth, János (2013) Preparation interval and cue utilization in the prevention of distraction. Experimental Brain Research, 231 (2). pp. 179-190. ISSN 0014-4819 Horváth, János (2014) Probing the sensory effects of involuntary attention change by ERPs to auditory transients. Psychophysiology, 51 (5). pp. 489-497. ISSN 00485772 Horváth, János (2014) Sensory ERP effects in auditory distraction: did we miss the main event? Psychological Research, 78 (3). pp. 339-348. ISSN 0340-0727 Horváth, János (2014) The role of mechanical impact in action-related auditory attenuation. Cognitive, Affective, and Behavioral Neuroscience, 14 (4). pp. 1392-406. ISSN 1530-7026, ESSN: 1531-135X Horváth, János and Bendixen, Alexandra (2012) Preventing distraction by probabilistic cueing. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 83 (3). pp. 342-347. ISSN 0167-8760 Horváth, János and Gaál, Zsófia Anna and Volosin, Márta (2017) Sound offset-related brain potentials show retained sensory processing, but increased cognitive control activity in older adults. NEUROBIOLOGY OF AGING, 57. pp. 232-246. ISSN 0197-4580 Horváth, János György and Burgyán, Annamária (2013) No evidence for peripheral mechanism attenuating auditory ERPs to self-induced tones. Psychophysiology, 50 (6). pp. 563-569. ISSN 00485772 Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2015) The puzzle is complicated: When should working memory be related to implicit sequence learning, and when should it not? (Response to Martini et al.). Cortex, 64. pp. 411-412. Kecskés-Kovács, Krisztina and Sulykos, István and Czigler, István (2013) The visual mismatch negativity is sensitive to symmetry as perceptual category. European Journal of Neuroscience, 37 (4). pp. 662-667. ISSN 0953-816X (print), 1460-9568 (online) Kárpáti, Judit and Kónya, Anikó and Király, Ildikó (2018) A tér-idői emlékezet fejlődése gyermekeknél: a figyelmi kontroll szerepe. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 18 (1). pp. 7-25. ISSN 1419-872X Kóbor, Andrea and Takács, Ádám and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső and Honbolygó, Ferenc and Csépe, Valéria (2015) Different strategies underlying uncertain decision making : Higher executive performance is associated with enhanced feedback-related negativity. PSYCHOPHYSIOLOGY, 52 (3). pp. 367-77. ISSN 0048-5772 Merkovity, Norbert (2021) Figyelem és diktatúra? A figyelemalapú politika mint stratégiai cselekvés. SZABAD PIAC: GAZDASÁG- TÁRSADALOM- ÉS BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 2021 (1). pp. 40-51. ISSN 2677-1616 Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Demeter, Gyula and Racsmány, Mihály (2018) Physiological Measures of Dopaminergic and Noradrenergic Activity During Attentional Set Shifting and Reversal. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. ISSN 1664-1078 Szalárdy, Orsolya and Bendixen, Alexandra and Bőhm, Tamás M. and Davies, Lucy A. and Denham, Susan L. and Winkler, István (2014) The effects of rhythm and melody on auditory stream segregation. Journal of the Acoustical Society of America, 135 (3). pp. 1392-1405. ISSN 0001-4966 Szalárdy, Orsolya and Tóth, Brigitta and Farkas, Dávid and Kovács, Annamária and Urbán, Gábor and Orosz, Gábor and Szabó, Beáta Tünde and Hunyadi, László and Hajdu, Botond and Winkler, István (2017) The effects of attention and task-relevance on the processing of syntactic violations during listening to two concurrent speech streams. Cognitive, Affective, and Behavioral Neuroscience. ISSN 1530-7026 (In Press) Takács, Endre and Barkaszi, Irén and Altbäcker, Anna and Czigler, István and Balázs, László (2018) Cognitive resilience after prolonged task performance: an ERP investigation. EXPERIMENTAL BRAIN RESEARCH. pp. 1-12. ISSN 0014-4819 Tao, Yanqiang and Tang, Qihui and Wang, Shujian and Zou, Xinyuan and Ma, Zijuan and Zhang, Liang and Liu, Gang and Liu, Xiangping (2024) The impact of long-term online learning on social anxiety and problematic smartphone use symptoms among secondary school students with different levels of fear of missing out: Evidence from a symptom network and longitudinal panel network analysis. JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS, 13 (1). pp. 88-101. ISSN 2062-5871 Török, Ágoston and Kolozsvári, Orsolya and Virágh, Tamás and Honbolygó, Ferenc and Csépe, Valéria (2014) Effect of stimulus intensity on response time distribution in multisensory integration. Journal on Multimodal User Interfaces, 8 (2). pp. 209-216. ISSN 1783-8738 Varga, Katalin and Diószeghy, Csaba and Fritúz, Gábor (2007) Suggestive Communication with the Ventilated Patient = Suggestive Kommunikation mit beatmeten Patienten. EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 2 (2). pp. 137-147. ISSN 1788-4934 (print); 1788-7119 (online) Volosin, Márta and Horváth, János (2014) Knowledge of sequence structure prevents auditory distraction: An ERP study. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, 92 (3). pp. 93-98. ISSN 0167-8760 Weise, Annekathrin and Schröger, Erich and Fehér, Balázs and Folyi, Tímea and Horváth, János (2012) Auditory event-related potentials reflect dedicated change detection activity for higher-order acoustic transitions. Biological Psychology, 91 (1). pp. 142-149. ISSN 0301-0511, ESSN: 1873-6246 Weise, Annekathrin and Schröger, Erich and Horváth, János (2018) The detection of higher-order acoustic transitions is reflected in the N1 ERP. PSYCHOPHYSIOLOGY, 55 (7). pp. 1-43. ISSN 0048-5772 Book SectionDemeter, Gyula and Lencsés, Anita and Mikula, Bernadett (2022) Módszerek a figyelmi funkciók rehabilitációjára a neuropszichológiai gyakorlatban. In: Figyelem a gyakorlatban. Akadémiai Kiadó, Budapest. (In Press) Denham, Susan L. and Winkler, István (2015) Auditory perceptual organization. In: The Oxford Handbook of Perceptual Organization. Oxford Library of Psychology . Oxford University Press, Oxford, UK, pp. 601-620. ISBN 978-0-19-968685-8 Gerőcs, Mátyás and Pintér, Lilla (2015) A gyerekek mindig "pontosan" értik a számneveket? In: Lingdok 14. Szegedi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 45-60. Johann, Gyula (2024) „...a reám bízottakat híven pásztorolom...” : Felkészülés a lelkigondozói szerepre – a segítő beszélgetés = „…I will faithfully shepherd those entrusted to me…” : Preparing for the role of pastoral care – The person-centered conversation. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 224-236. ISBN 978-963-380-281-6 Kovács, Gábor (2014) Idegennyelv-elsajátítás. In: Pszicholingvisztika 1-2. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 593-674. ISBN 978 963 05 9499 8 Nagy, Krisztina (2024) A mentorképzésről = On Mentor Training. In: Teológia és tanulás: a változás lehetősége : Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Teológia és ... (1). L'Harmattan Kiadó; Evangélikus Hittudományi Egyetem; Luther Kiadó, Budapest, pp. 194-209. ISBN 978-963-380-281-6 S. Nagy, Zita and Demeter, Gyula (2023) A neuropszichológiai vizsgálat menete és jellegzetességei. In: A pszichodiagnosztika kézikönyve. Medicina Kiadó, Budapest, pp. 1-16. (In Press) MonographCsathó, Árpád (2013) A mentális fáradtság hatása a figyelmi rendszerek működésére = Effect of mental fatigue on the functioning of attentional systems. Project Report. OTKA. Kovács, Gábor (2014) MAMUT - Felhasználói kézikönyv (v1.0). Manual. -. (Unpublished) Conference or Workshop ItemDemeter, Gyula and Pajkossy, Péter and Szőllősi, Ágnes and Lukács, Ágnes and Valálik, István and Racsmány, Mihály (2016) Neuropsychological outcomes of subthalamic nucleus deep brain stimulation in Parkinson’s disease. In: IBRO Workshop, 21-22 Jan 2016, Budapest. Lévay, Csilla and Gonda, Xénia and Lábadi, Beatrix (2016) Effect of age and gender in association with spatial anxiety on navigation strategy preferences. In: 29th ECNP Congress, 2016. szeptember 17-20., Bécs. BookGyimesi, Tímea, ed. (2020) Figyelem-Projekt : Tanulmányok a figyelemről. Szegedi Tudományegyetem Francia Tanszék; GralPhi Kutatócsoport, Szeged. ISBN 978-963-306-769-7 |