REAL

Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF15 Thinking. Thought / gondolkodás"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: B | F | G | H | K | M | N | P | R | S | T | V
Number of items at this level: 26.

B

Biró, Tamás and Gervain, Judit (2011) Optimality Theory as a General Cognitive Architecture. In: Proceedings of the 33rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 2011.07.20-2011.07.23, Boston, Massachusetts.

F

Fehér M., István and Lengyel, Zsuzsanna Mariann and Kiss, Andrea-Laura and Bognár, László (2016) Szerkesztői előszó. In: Imagináció a filozófiában. Hermeneutikai, fenomenológiai, vallásfilozófiai megközelítések. A filozófia útjai (17). L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 7-15. ISBN 978-963-414-256-0

Fekete, István (2013) Hungarian Gyerekestül versus Gyerekkel (‘with [the] kid’). AMERICAN HUNGARIAN EDUCATORS ASSOCIATION E-JOURNAL, 6. pp. 1-25. ISSN 1936-8879

Fekete, István and Babarczy, Anna (2013) Kognitív templátumok és a valóság illesztése környezeti hangokra utaló nyelvi megértés során. Általános Nyelvészeti Tanulmányok, XXV. pp. 411-439. ISSN 0569-1338

Forrai, Gábor and Ambrus, Gergely and Bognár, László and Farkas, Katalin and Gáspár, Csaba László and Huoranszki, Ferenc and Jacsóné Mészáros, Magdolna and Mezei, Balázs and Nyírő, Miklós and Schmal, Dániel and Schwendtner, Tibor and Szegedi, Nóra and Veres, Ildikó (2008) A jelentés és megértés kérdése az analitikus filozófiában, a fenomenológiában és hermeneutikában = The Issue of Meaning and Understanding in Analytic Philosophy, Phenomenology and Hermeneutics. Project Report. OTKA.

Fügedi, János (2012) The difference between the factual and dancers' inner representation of movement rhythm. In: Proceedings of the 2011 ICKL Conference held at the Institute for Musisology of the HAS, Budapest. International Council of Kinetography Laban, s.l., pp. 59-69.

G

Grotheer, Mareike and Hermann, Petra and Vidnyánszky, Zoltán and Kovács, Gyula (2014) Repetition probability effects for inverted faces. NEUROIMAGE, 102 (P2). pp. 416-423. ISSN 1053-8119

Gyarmathy, E. (2012) Diszlexia a digitális korszakban. Other. Műszaki Könyvkiadó.

Gyarmathy, Éva (2013) Atipikus hiperaktívak és a tipikus tehetségesek mítosza. Tehetség (1). pp. 11-12.

Gyarmathy, Éva (2013) Dyslexic and dissymmetric: in a labyrinth of the creative abilities and disabilities in the Literacy Project. In: Symmetry: Art and Science. Journal of the International Society for the Interdisciplinary Study of Symmetry 2013. The Hellenic Open University, Crete, pp. 134-139.

Gál, Zita (2015) A tudatelmélet életkori változásainak és szerepének áttekintése óvodáskortól fiatal felnőttkorig. Iskolakultúra, 25 (5-6). pp. 59-73. ISSN 1215-5233

H

Hing, Nerilee and Russell, Alex M. T. and Tulloch, Catherine and Lole, Lisa and Rockloff, Matthew and Browne, Matthew and Thorne, Hannah and Newall, Philip (2024) Feature preferences of sports betting platforms: A discrete choice experiment shows why young bettors prefer smartphones. JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS, 13 (1). pp. 134-145. ISSN 2062-5871

Hing, Nerilee and Russell, Alex M.T. and Rawat, Vijay and Bryden, Gabrielle M. (2024) The COVID-19 lockdown experience suggests that restricting the supply of gambling can reduce gambling problems: An Australian prospective study. JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS, 13 (1). pp. 146-162. ISSN 2062-5871

K

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2020) Elementary school teachers’ beliefs and classroom practices related to teaching cultural universals. In: Citizenship at a Crossroads: Rights, Identity, and Education. Charles University and Children’s Identity and Citizenship European Association, Prague, pp. 190-204. ISBN 978-80-7603-104-3

M

Mező, Ferenc (2022) Fogalomalkotó gondolkodást fejlesztő gyakorlatok az OxIPO-modell aspektusából. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 4 (3). pp. 43-55. ISSN 2676-8771

Molnár, Gyöngyvér (2016) A dinamikus problémamegoldó képesség mint a tudás elsajátításának és alkalmazásának képessége. ISKOLAKULTÚRA, 26 (5). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

N

Nagy, Zsuzsanna Timea and Harangus, Katalin (2021) Examining the mathematical thinking of disadvantaged students. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 11 (4). pp. 1-13. ISSN 2560-5429

P

Palágyi, Menyhért (2017) A tér és az idő új elmélete. Egy metageometria alapfogalmai. In: Észlelés és fantázia: Válogatás Palágyi Menyhért írásaiból. Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-693-794-2 (In Press)

Pléh, Csaba and Lukács, Ágnes (2009) A nyelv mentális reprezentációja. Project Report. nincsen. (Unpublished)

Pólya, Tibor and Szász, Levente (2013) A Regresszív Képzeleti Szótár magyar nyelvű változatának létrehozása. Szegedi Tudományegyetem, Informatikai Tanszékcsoport, Szeged. ISBN 978 963 306 189 3

R

Rózsa, Sándor and Arató, Judit and Mészáros, Veronika and Kiss, Enikő Csilla and Kövesdi, Andrea and Nyitrai, Erika and Ferenczi, Andrea and Fazekas, Ágnes and Ferencz, Valéria and Mirnics, Zsuzsanna (2022) A konspiratív gondolkodás és a bizalom szerepe az oltási bizonytalanságban. PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS, 10 (3). pp. 76-109. ISSN 2064-2504

S

Siklaki, István (2021) Néhány gondolat Csepeli György Ember 2.0 című könyve kapcsán. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 10 (3). pp. 93-95. ISSN 0209-584X

Szakadát, István (2021) Mi nem a mesterséges intelligencia? JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 10 (3). pp. 97-109. ISSN 0209-584X

Székely, László (2017) Palágyi Menyhért az „emlékezet”-ről. In: Lábjegyzetek Platónhoz 15. Az emlékezet. Lábjegyzetek Platónhoz (15.). Pro Philosophia Szegediensi Alapítvány, Magyar Filozófiai Társaság, Státus Kiadó, Szeged, pp. 392-406. ISBN 978-615-5727-00-9

T

Tófalvy, Tamás (2006) Megismerhető diskurzusok : Diszkurzív pszichológia, kognitív tudomány és az elbeszélés nehézségei. REPLIKA (56-57). pp. 205-214. ISSN 0865-8188

V

Varga, Vera and Tóth, Dénes and Csépe, Valéria (2020) Orthographic-Phonological Mapping and the Emergence of Visual Expertise for Print: A Developmental Event-Related Potential Study. CHILD DEVELOPMENT, 91 (1). e1-e13. ISSN 0009-3920

This list was generated on Mon Jul 22 18:16:40 2024 CEST.