REAL

Brainbox — Függvények = Brainbox – Functions

Szilágyi, Szilvia and Körei, Attila and Árvai-Homolya, Szilvia (2019) Brainbox — Függvények = Brainbox – Functions. GRADUS, 6 (4). pp. 38-47. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2019_4_CSC_005_Lengyelne.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az egyik legismertebb és legkedveltebb megfigyelést fejlesztő családi társasjátékok egyike a BrainBox, amely rendkívül egyszerűen játszható, így a mai kor igényeinek kiválóan megfelelő gyors játszmákkal biztosít kikapcsolódást úgy, hogy közben oktat is. Egyénileg és csoportosan is játszható, továbbá lehetőséget ad az önellenőrzésre. Az alapjátékot alkalmasnak találtuk arra, hogy az együttműködést előtérbe helyező kooperatív tanulás segédeszköze lehessen. Tapasztalataink szerint a függvénytranszformációs lépések végrehajtása sokszor még a felsőoktatásba bekerült tanulók számára is gondot okoz, kisebb-nagyobb hiányosságok mutatkoznak az alapfüggvényekkel kapcsolatos ismeretekben. A BrainBox — Függvények matematikai játék a megfigyelési készség fejlesztésén túlmenően a legfontosabb függvényosztályok valamennyi alaptulajdonságának helyes bevésődését segíti elő, hatását az egyes függvénytulajdonságokra. A játék pozitívuma, hogy alkalmas a differenciálásra, továbbá a párhuzamos interakciók révén a játékosokra jutó aktív idő a sokszorosára nőhet, amely jelentősen támogatja a konstruktív tanulási elméletre épülő ismeretátadást.

Item Type: Article
Additional Information: Első szerző: Lengyelné Szilágyi Szilvia
Uncontrolled Keywords: Brainbox; egyváltozós valós függvények; játék; kooperatív tanulás; differenciálás.
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA72 Algebra / algebra
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 09 Jun 2020 14:09
Last Modified: 09 Jun 2020 14:09
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/109399

Actions (login required)

Edit Item Edit Item