REAL

Az érzelmi intelligencia vizsgálata a szervezeti kultúra tükrében : Kutatási beszámoló = Emotional Intelligence Assessed in Organisational Culture : Research Report

Balázs, László (2020) Az érzelmi intelligencia vizsgálata a szervezeti kultúra tükrében : Kutatási beszámoló = Emotional Intelligence Assessed in Organisational Culture : Research Report. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 16 (1-3). pp. 187-204. ISSN 1786-6553

[img]
Preview
Text
PSZ 2020. 1-3.szam_12.pdf

Download (388kB) | Preview

Abstract

A tanulmányban bemutatott empirikus kutatáshoz 572 fő szolgáltatott adatot, összesen 26 iskolából. Az iskolák között 18 általános iskola, 7 középszintű képzőintézmény és 1 általános és középiskola szerepelt. A kutatás fő kérdése a pedagógusok érzelmi intelligenciájának mintázatára vonatkozott, arra, hogy az egyes intézmények oktatói az adott intézmény szervezetikultúra-típusának függvényében mutatnak-e eltérést az egyéni érzelmiintelligencia-mintázatukban. Vizsgáltuk, hogy a szervezeti kultúra milyensége hatással van-e az egyén érzelmiintelligencia-mintázatának alakulására. Az eredmények alapján elmondható, hogy adott szervezetikultúra-típussal rendelkező intézmény oktatói eltérő érzelmiintelligencia-mintázatokkal rendelkeznek. Az eltérő mintázat okaként sikerült azonosítani azon összefüggéseket, amelyek az iskola szervezeti kultúrája és az oktató(k) érzelmi intelligenciája között megragadhatók.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szervezeti kultúra, érzelmi intelligencia, iskolai szervezet
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF10 Emotions. Affections / érzelem
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L10 School organization / iskolaszervezet
Depositing User: Andrea Paár
Date Deposited: 25 Nov 2020 13:19
Last Modified: 25 Nov 2020 13:19
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/117365

Actions (login required)

Edit Item Edit Item