Koltói, Lilla (2019) A szülők tanulmányokba való bevonódásának összefüggése az iskolai teljesítménnyel. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (2). pp. 86-103. ISSN 2064-2504
|
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2019_02_086-103.pdf Download (276kB) | Preview |
Abstract
A szülők bevonódását a gyermekük tanulmányaiba többféleképpen magyarázhatjuk. Egyrészt a legfontosabb szülői feladatok között tartjuk számon a gyerekek iskolai sikerességének elősegítését: sok szülő rengeteg időt és energiát áldoz a tanulás támogatására. Másrészt motiválhatja a szülőt a saját segítői hatékonyságának sikerélménye, amikor a gyermeke jól teljesít az iskolában, de fontos az iskola elvárásai is a szülőkkel szemben (Avvisati és mtsai, 2010). A szülői bevonódás együtt jár a tanulási célok és elvárások megfogalmazásával, és kutatások szerint a magas célok és szülői elvárások magasabb teljesítménnyel járnak együtt (Yamamoto és Holloway, 2010). Tanulmányunkban a tanulók Országos kompetenciamérésen elért eredményeit vizsgáljuk az iskolaigazgatók szülői kapcsolattartásról és elvárásokról alkotott percepcióinak a tükrében. Eredményeink, bizonyos limitációk mellett, alátámasztják a szakirodalom alapján várt összefüggéseket.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | ISSN online: 2064-3101 |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 07 Jun 2022 09:15 |
Last Modified: | 07 Jun 2022 09:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143454 |
Actions (login required)
Edit Item |