REAL

A szülők tanulmányokba való bevonódásának összefüggése az iskolai teljesítménnyel

Koltói, Lilla (2019) A szülők tanulmányokba való bevonódásának összefüggése az iskolai teljesítménnyel. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (2). pp. 86-103. ISSN 2064-2504

[img]
Preview
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2019_02_086-103.pdf

Download (276kB) | Preview

Abstract

A szülők bevonódását a gyermekük tanulmányaiba többféleképpen magyarázhatjuk. Egyrészt a legfontosabb szülői feladatok között tartjuk számon a gyerekek iskolai sikerességének elősegítését: sok szülő rengeteg időt és energiát áldoz a tanulás támogatására. Másrészt motiválhatja a szülőt a saját segítői hatékonyságának sikerélménye, amikor a gyermeke jól teljesít az iskolában, de fontos az iskola elvárásai is a szülőkkel szemben (Avvisati és mtsai, 2010). A szülői bevonódás együtt jár a tanulási célok és elvárások megfogalmazásával, és kutatások szerint a magas célok és szülői elvárások magasabb teljesítménnyel járnak együtt (Yamamoto és Holloway, 2010). Tanulmányunkban a tanulók Országos kompetenciamérésen elért eredményeit vizsgáljuk az iskolaigazgatók szülői kapcsolattartásról és elvárásokról alkotott percepcióinak a tükrében. Eredményeink, bizonyos limitációk mellett, alátámasztják a szakirodalom alapján várt összefüggéseket.

Item Type: Article
Additional Information: ISSN online: 2064-3101
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 07 Jun 2022 09:15
Last Modified: 07 Jun 2022 09:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/143454

Actions (login required)

Edit Item Edit Item