REAL

Bölcsődei és óvodai pedagógusok mentális állapota

Berecz, Nikolett and Mandel, Kinga Magdolna (2022) Bölcsődei és óvodai pedagógusok mentális állapota. EDUCATIO, 31 (1). pp. 131-139. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p131.pdf

Download (149kB) | Preview

Abstract

Jelen szakirodalmi elemzés az iskola előtti pedagógusok mentális állapotával foglalkozik, a stresszel, kiégéssel és munkahelyi pszichoterrorral, más néven mobbinggal kapcsolatos kutatások és elemzések megállapításainak összefoglalására törekszik. Célunk ezen is belül a szakirodalom téziseinek alapján a kisgyermeknevelők és óvodapedagógusok mentálhigiénés állapotának felmérése, összefüggések keresése a stressz, kiégés és a fluktuáció között, valamint megoldási javaslatok és lehetőségek feltárása. Bízunk benne, hogy az összefüggések elemzése és a mentálhigiénés megoldási javaslatok segítségül szolgálhatnak nemcsak a tervezett kvalitatív kutatásunk megalapozásához, hanem mankóul szolgálhatnak azoknak a pedagógusoknak, esetleg vezetőiknek, akik a korai gyermekkor pedagógiájával foglalkoznak.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Oct 2022 06:49
Last Modified: 31 Mar 2023 08:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/152177

Actions (login required)

Edit Item Edit Item