REAL

Szekvenciális fogyasztói termékválasztás döntési kontinuuma

Veres, Zoltán and Tarján, Tamás (2018) Szekvenciális fogyasztói termékválasztás döntési kontinuuma. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 65 (5). pp. 525-550. ISSN 0023-4346

[img]
Preview
Text
04_VeresTarjanA_u.pdf

Download (625kB) | Preview

Abstract

A cikk a termékválasztási döntést egy kontinuumon elhelyezve modellezi. A kontinuum egyik végpontja azt a tudatos fogyasztót képviseli, aki teljes mértékben kontrollálja a döntését, a másik végpontja pedig azt a fogyasztót, aki minden megfontolás nélkül, teljesen véletlenszerűen hozza meg döntését. A döntési intervallum anélkül képes a sokattribútumos döntés modellezésére, hogy megkülönböztetné a tényezőknek a két végpont között elfoglalt pozícióra gyakorolt hatását. A kutatás célja az volt, hogy azonosítsuk a döntési intervallumon a tipikus termékválasztási magatartás pozícióját. Nagymintás kísérletekben olyan szekvenciális döntéseket figyeltünk meg, amelyek különböző attribútumváltozatok páros összehasonlítása alapján születtek meg. Az eredmények alapján a szekvenciális fogyasztói döntések átlaga a teljesen kontrollált és a teljesen random végpontok között helyezkedik el, az előbbihez közelebb. Emellett bizonyítjuk, hogy a termék­komplexi­tás erősíti a választás véletlen jellegét.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C91, D91, M31.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 May 2018 08:03
Last Modified: 04 Jul 2018 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/79545

Actions (login required)

Edit Item Edit Item