Veres, Zoltán and Tarján, Tamás (2018) Szekvenciális fogyasztói termékválasztás döntési kontinuuma. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 65 (5). pp. 525-550. ISSN 0023-4346
|
Text
04_VeresTarjanA_u.pdf Download (625kB) | Preview |
Abstract
A cikk a termékválasztási döntést egy kontinuumon elhelyezve modellezi. A kontinuum egyik végpontja azt a tudatos fogyasztót képviseli, aki teljes mértékben kontrollálja a döntését, a másik végpontja pedig azt a fogyasztót, aki minden megfontolás nélkül, teljesen véletlenszerűen hozza meg döntését. A döntési intervallum anélkül képes a sokattribútumos döntés modellezésére, hogy megkülönböztetné a tényezőknek a két végpont között elfoglalt pozícióra gyakorolt hatását. A kutatás célja az volt, hogy azonosítsuk a döntési intervallumon a tipikus termékválasztási magatartás pozícióját. Nagymintás kísérletekben olyan szekvenciális döntéseket figyeltünk meg, amelyek különböző attribútumváltozatok páros összehasonlítása alapján születtek meg. Az eredmények alapján a szekvenciális fogyasztói döntések átlaga a teljesen kontrollált és a teljesen random végpontok között helyezkedik el, az előbbihez közelebb. Emellett bizonyítjuk, hogy a termékkomplexitás erősíti a választás véletlen jellegét.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C91, D91, M31.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 May 2018 08:03 |
Last Modified: | 04 Jul 2018 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/79545 |
Actions (login required)
Edit Item |