Márton, Tímea (2017) Hallom, játszom, értem! Hallás utáni szövegértés fejlesztése interaktív meséléssel = I Hear, I Play, I Understand. Text Comprehension Problem Repair with Interactive Storytelling. GRADUS, 4 (1). pp. 183-193. ISSN 2064-8014
|
Text
2017_1_ART_019_Szatmarine.pdf Download (606kB) | Preview |
Abstract
A szövegértési problémák gyökerei már az óvodás korú gyermeknél is felfedezhetőek. Fontosnak tartom, hogy a kisgyermek életkori sajátosságait, érdeklődését figyelembe véve előzzük meg/orvosoljuk a problémát, amelyre a cikkben olvasható módszer az egyik legmegfelelőbb: az interaktív mesélés. Az interaktívan folytatott mesélés során hangsúlyossá válik a mese és a játék összekapcsolódása, ami még inkább igazolja a benne rejlő fejlesztési lehetőségeket. Bemutatásra kerül a módszer sajátossága, előnye a gyermek és a pedagógus szempontjából egyaránt. A kutatásban induktív kutatási módszereket alkalmaztam, szóbeli kikérdezést és megfigyelést, ezért egy konkrét mesén keresztül prezentáltam az interaktív mesélést kísérleti és kontrol csoport segítségével.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Szerző: Szatmáriné Márton Tímea |
Uncontrolled Keywords: | szövegértési problémák, interaktív mesélés, készségfejlesztés, képességfejlesztés |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 19 Jun 2020 07:39 |
Last Modified: | 19 Jun 2020 07:39 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109962 |
Actions (login required)
Edit Item |