REAL

Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál

Pálinkás-Molnár, Mónika and Bernáth, László (2020) Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 4-20. ISSN 2732-1002

[img]
Preview
Text
2493-Cikkszovege-18897-1-10-20200828.pdf

Download (471kB) | Preview

Abstract

A tánc és a matematika első hallásra két, egymástól igen távol álló fogalomnak tűnhet. Tanulmányunk elméleti részében azt mutatjuk be, hogy a matematikai és a téri képesség között erős kapcsolat van, továbbá a tánc és a téri képesség között is kimutatható összefüggés. Ebből viszont az a hipotézis következik, hogy a tánc fejleszti a téri képességet és ezen keresztül a matematikai képességet is. Ezt első osztályos gyermekekkel vizsgáltuk. Az egy hónapig tartó foglalkozások során kreatív gyermektánc és mozgásos drámapedagógiai feladatokat használtunk. A gyermekek előzetes és a foglalkozások utáni tudását egy matematikai és egy téri képességeket mérő feladatsorral mértük. Ennek alapján a matematikai képességek kis mértékben javultak a fejlesztés hatására, ám a téri képességek nem változtak. Ennek lehetséges okait megkíséreltük feltárni.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 24 Sep 2020 11:08
Last Modified: 24 Sep 2020 11:08
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/114428

Actions (login required)

Edit Item Edit Item