REAL

Items where Subject is "P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | K | L | M | P | R | S | T | U | V | Z | Á
Number of items at this level: 135.

A

Alencsik, Melinda (2020) Taking the Lead and Also Being Taught. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 150-153. ISSN 2732-1002

Alencsik, Melinda (2020) Vezet a ritmus és tanít is : Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 146-149. ISSN 2732-1002

B

Bajkó, Árpád (2007) Kamerával a moldvai csodadoktor kútjánál. ERDÉLYI TÁRSADALOM : TÁRSADALOMTUDOMÁNYI SZAKFOLYÓIRAT, 5 (2). pp. 205-207. ISSN 1583-6347

Balogh, János (2022) Az első pécsi zsidó táncmester = The First Jewish Dance Master of Pécs. TARGUM : INTERPRETÁCIÓ - KOMMENTÁR - DISKURZUS (2). pp. 48-65. ISSN 2939-5976

Balogh, János (2023) Recenzió a Tánc – Tananyag – Módszer című módszertani jegyzetről. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 103-106. ISSN 2732-1002

Balogh, János (2023) Review of the Methodological Handbook Entitled Tánc – Tananyag – Módszer. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 107-110. ISSN 2732-1002

Baráth, Katalin (2024) „Ennek a nemzetközi tévelygésnek határt kell szabni” : A modern társastáncok hazai intézményesülése és politikai kritikája (1890–1945). MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 69 (2). pp. 25-57. ISSN 0864-960X

Bogáti, Fanni and Benedek, Judit and Szitt, Melinda (2023) Corrective Training for the First Years of Classical Ballet at the Hungarian Dance University. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 41-53. ISSN 2732-1002

Bogáti, Fanni and Benedek, Judit and Szitt, Melinda (2023) Korrekciós tréning a Magyar Táncművészeti Egyetem klasszikus balett szakirányának első évfolyamaiban. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 27-39. ISSN 2732-1002

Bondea, Vivien (2023) Egy lokális tánckultúra funkcióinak antropológiai értelmezése. TÁNCTUDOMÁNYI TANULMÁNYOK. pp. 76-107. ISSN 0564-8335

Bondea, Vivien (2023) Relations of Dance Culture and Social Structure in a Moldavian Rural Community. REVISTA ARTA, 32 (2). pp. 66-71. ISSN 2345-1181

Borbáth, Katalin (2021) Circle Dance and Dance Therapy for Talented Children with Disadvantages and Special Needs. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 135-147. ISSN 2732-1002

Borbáth, Katalin (2021) Körtánccal és táncterápiával a hátrányokkal küzdő tehetségekért. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 122-134. ISSN 2732-1002

Brum Kagyerják, Patricia Alejandra (2023) The Vision of Hungarian Folk Dance in Diaspora : Folk Dance Teaching Methodology Work Plan for the Uruguayan Tündérkert Folk Dance Ensemble. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 113-133. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Brum Kagyerják, Patricia Alejandra (2023) A magyar néptánc jövőképe a diaszpórában : Néptáncoktatás-módszertani munkaterv az uruguayi Tündérkert Néptáncegyüttes számára. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 91-111. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Bércesi-Dienes, Erika (2021) Szegény ember kőlevese – bábszínpadok kóstolója. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 177-191. ISBN 978-963-496-184-0

C

Csík, Zsófia and Eck, Júlia (2022) Drama Games in Folk Dance Education. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 125-146. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Csík, Zsófia and Eck, Júlia (2022) Drámajátékok a néptánc tanórán. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 103-124. ISSN 2732-1002

D

Demian, Nicoleta-Cristina (2024) Exploring the Intersection of Dance Education and Digital Technology. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 141-152. ISSN 2732-1002

Demian, Nicoleta-Cristina (2024) A táncoktatás és a digitális technológia találkozásának vizsgálata. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 127-139. ISSN 2732-1002

Deres, Kornélia and Imre, Zoltán (2023) Színház, technológia, médiumok, érzékelés. In: Színház és technológia. SziTu – Színháztudományi Kiskönyvtár . Kronosz Kiadó, Pécs, pp. 9-17. ISBN 9786156339768

Dóka, Krisztina (2014) 19. századi társastáncok a magyar paraszti tánckultúrában. TÁNCTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK, 6 (2). pp. 49-66. ISSN 2060-7148

Dóka, Krisztina (2015) A 20. század elejének társastáncai a magyar paraszti tánckultúrában. Tánctudományi Közlemények, 7 (2). pp. 69-80. ISSN 2060-7148

Dóka, Krisztina (2017) „Népünnep” és nemzeti ünneplés (1896) : Népszokás- és néptáncbemutatók az Ezredéves Országos Kiállításon. Tánctudományi Közlemények, 9 (2). pp. 34-51. ISSN 2060-7148

Dóka, Krisztina (2018) "Panorámakép" az Osztrák-Magyar Monarchia tánckultúrájáról. Tánctudományi Közlemények, 1 (10). pp. 84-101. ISSN 2060-7148

Dóka, Krisztina (2017) Társasági táncok, "magyar tánc" és népi tánckultúra a dualizmus kori magyar nyelvű tánckönyvekben. Tánctudományi Közlemények, 9 (2). pp. 52-67. ISSN 2060-7148

Dóka, Krisztina (2018) A székely kalákától a csűrdöngölőig: A székely tánchagyomány bemutatása a 19. században. In: Székely népzene és néptánc. Hagyományok Háza, Pécsi Tudományegyetem, Pro Énlaka Alapítvány, Budapest, Pécs, Énlaka, pp. 141-158. ISBN 9789637363986

E

Eitler, Ágnes (2022) Foundations of Hungarian Ethnochoreology : Selected Papers of György Martin. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 159-163. ISSN 2732-1002

Eitler, Ágnes (2018) A kónyi verbunk : Egy tánc-szokás változása a 20. században. In: Hagyomány - szellemi kulturális örökség - népies rendezvény. Viski Károly Múzum, Kalocsa, pp. 225-242. ISBN 9789638836267

Eitler, Ágnes (2022) A magyar etnokoreológia alapvetései : Martin György válogatott tanulmányai angol nyelven. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 155-158. ISSN 2732-1002

F

Felföldi, László and Kukár, Barnabás Manó and Varga, Sándor (2016) Új tánckutató műhelyek Magyarországon. Tánctudományi Közlemények, 8 (1). pp. 90-94. ISSN 2060-7148

Forrai, Judit (2016) Az élet, az erotika és a ritmus, avagy a szerelem zenéje = Life, erotic and rythm, or the music of love. Kaleidoscope history, 7 (12). pp. 74-97. ISSN 20622597

Földes, Györgyi (2021) Avantgárd anziksz : Transznacionális elvek és gyakorlatok az avantgárd és neoavantgárd művészetben. Gondolat, Budapest. ISBN 978 963 556 172 8

Földes, Györgyi (2018) Avantgárd triptichon (Kassákizmus 1-2-3.). Műértő, 69 (2). pp. 1-4. ISSN 1419-0567

Fügedi, János (2016) Basics of Laban Kinetography for Traditional Dancers. MTA BTK Zenetudományi Intézet, Budapest, Hungary. ISBN 978-615-516-707-2

Fügedi, János (2018) Egyidejű mozdulatesemények, párhuzamos témák, térbeli ellentétek: a néptánc összehasonlító tartalmi elemzése. ETHNOGRAPHIA, 129 (1). pp. 69-101. ISSN 0014-1798

Fügedi, János (2008) Egyszerűsítések a magyar táncírásgyakorlatban. ZENETUDOMÁNYI DOLGOZATOK, 2008. pp. 345-356. ISSN 0139-0732

Fügedi, János (2016) Lábán Rudolf – az európai színpadi táncnyelv megújítója. SZCENÁRIUM. A NEMZETI SZÍNHÁZ MŰVÉSZETI FOLYÓIRATA, 4 (1). pp. 35-45. ISSN 2064-2695

Fügedi, János (2012) A táncos mozdulat tényleges és tudatosított ritmikai elhelyezkedésének különbsége. ZENETUDOMÁNYI DOLGOZATOK, 2011. pp. 367-379. ISSN 0139-0732

Fügedi, János and Misi, Gábor (2009) A talajérintő lábgesztusok lejegyzési lehetőségei. ZENETUDOMÁNYI DOLGOZATOK, 2009. pp. 373-394. ISSN 0139-0732

G

Galuska, László Pál (2021) Báb-mese-báb: a mesék és a bábjáték. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 211-240. ISBN 978-963-496-184-0

Gordos, Anna (2021) Childrens' Scarf Dances. About Folk Dance Beyond Motifs. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 2 (2). pp. 75-86. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Gordos, Anna (2021) Kendőzetlenül. A motívumok világán túl kezdődő néptáncról. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 2 (2). pp. 61-73. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Grecsó, Zoltán and Krakkóné Szászi, Beáta (2022) Application of Mental Practices of the Franklin Method in Dance Education. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 93-101. ISSN 2732-1002

Grecsó, Zoltán and Krakkóné Szászi, Beáta (2022) A Franklin módszer mentális gyakorlatainak alkalmazása a táncoktatásban. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 83-92. ISSN 2732-1002

Gács, Anna (2015) "Everyone I have ever slept with": Az önéletrajzi megnyilatkozások kortárs formáinak kutatásáról. In: Emlékezet, identitás, diszkurzus. L'Harmattan, Budapest, pp. 69-89. ISBN 9879632369617

Gál, Eszter (2021) Kontaktimprovizáció Magyarországon (1986–2016). THEATRON, 15 (2). pp. 77-89. ISSN 1418-9941

H

Horváth-May, Dániel (2023) Lépésről lépésre a táncjelírás elsajátítása felé. Recenzió Fügedi János Signs of Dance című rendszerismertető kötetéről. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 147-150. ISSN 2732-1002

Horváth-May, Dániel (2023) Step by Step towards Mastering Dance Notation : A Comprehensive Review of János Fügedi’s Latest Book Entitled Signs of Dance. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 151-154. ISSN 2732-1002

Hárs, György Péter (2016) Jim Morrison és a film alkímiája = Jim Morrison and the Alchemy of Film. Kaleidoscope history, 7 (12). pp. 57-73. ISSN 20622597

I

Imre, Lázár (2021) Dance as a Remedy of Lifestyle Medicine, a Cultural-psychophysiological Approach = A tánc, mint életmód-orvoslás gyógyszere, kulturális-pszichofiziológiai megközelítés. KALEIDOSCOPE: MŰVELŐDÉS- TUDOMÁNY- ÉS ORVOSTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 11 (22). pp. 191-210. ISSN 2062-2597

K

Karácsony, Zoltán (2009) A kalotaszegi legényes műfaji-funkcionális változatai. ZENETUDOMÁNYI DOLGOZATOK, 2009. pp. 341-371. ISSN 0139-0732

Kavecsánszki, Máté (2019) Tánc és Habitus: Szempontok a kora újkori népi tánckultúra egyfajta értelmezési keretéhez. In: Tanulmányok a kompetenciákra építő, fenntartható kulturális és technológiai fejlődés köréből. International Research Institute s.r.o., Komarno, pp. 298-305.

Kavecsánszki, Máté (2020) A hagyományos táncműveltség antropológiája : Részlet kitekintéssel a Tánc és közösség című kötetből. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 11 (4). pp. 79-87. ISSN 0133-2597

Keszthelyi, Csaba (2020) Buenos Aires, a tangó városa - idegenvezetői szemmel = Buenos Aires, The City of Tango – Through a Tour Guide's Eyes. ACTA PERIODICA (EDUTUS), 19. pp. 41-48. ISSN 2063-501X

Kovács, Márk Jenő (2022) Balett és néptánc : Kiegészítő technikák a metodikai kapcsolatokon keresztül. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 13 (4). pp. 91-99. ISSN 0133-2597

Kovács, Márk Jenő (2021) A klasszikus balett metodikai szempontjai az amatőr néptánc utánpótlás csoportok képzésében. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (1). pp. 71-81. ISSN 0133-2597

Kovács, Nóra (2021) Az autentikusság paradoxona : A folklór megjelenése a posztkommunista Szlovákiában. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 148-152. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2023) Dance Anthropology and Migration Research : Connections, Directions, Possibilities. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 73-89. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2020) Intangible heritage in global space: tradition and the quest for the authentic dance experience in the international world of tango. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 130-145. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2021) Jospeh Grim Feinberg: The paradox of authenticity. Folklore performance in post-communist Slovakia. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 153-157. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2015) Komoly könyv az argentin tangóról (Kathy Davis (2015) Dancing Tango. PASSIONATE ENCOUNTERS IN A GLOBALIZING WORLD. New York University Press – New York and London. ISBN 978-0-8147-6071-0). TABULA (2014-), 2015 (1-2). pp. 1-5.

Kovács, Nóra (2023) Making the World a Better Place through Dance? : Review of Dana Mills’ Book Entitled Dance and Activism. A Century of Radical Dance Across the World. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 141-145. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2020) Szellemi örökség a globális térben : A hagyomány és az autentikus táncélmény keresése a tangó nemzetközi világában. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 113-129. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2023) Táncantropológia és migrációkutatás : Kapcsolódási pontok, irányok, lehetőségek – szakirodalmi kitekintés. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 55-72. ISSN 2732-1002

Kovács, Nóra (2023) A tánc által jobbá tenni a világot? : Recenzió Dana Mills Dance and Activism. A Century of Radical Dance Across the World című könyvéről. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 135-140. ISSN 2732-1002

Krakkóné Szászi, Beáta and Szabó, Pál (2021) Dancers’ Body: The Examination of Health, Body Satisfaction, Body Attitudes, Eating Attitudes, and Self-Esteem among Dancers. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 30-54. ISSN 2732-1002

Krakkóné Szászi, Beáta and Szabó, Pál (2021) A táncos test: egészség, testi elégedettség, testhez való viszony, evési attitűdök és önértékelés vizsgálata táncosok körében. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 4-29. ISSN 2732-1002

Kun, Attila (2021) The Hungarian Dance Theatre Education. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (2). pp. 101-113. ISSN 2732-1002

Kun, Attila (2021) A magyarországi táncszínházi nevelés. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (2). pp. 87-100. ISSN 2732-1002

Kérchy, Anna and McAra, Catriona (2017) Introduction to EJES special journal issue on ‘Feminist Interventions in Intermedial Studies'. European Journal of English Studies. pp. 1-14. ISSN 1382-5577, ESSN: 1744-4233 (In Press)

Kézér, Gabriella (2022) Berczik Sára életpályája. THEATRON: SZÍNHÁZTUDOMÁNYI PERIODIKA, 16 (2). pp. 47-59. ISSN 1418-9941

L

Lanszki, Anita and Papp-Danka, Adrienn and Szabó, Eszter (2021) Egy táncművészeti módszertani program bevezetésének vizsgálata a közoktatásban. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 55-72. ISSN 2732-1002

Lanszki, Anita and Papp-Danka, Adrienn and Szabó, Eszter (2021) Impact Assessment of a Methodological Program in Dance in Hungarian Public Education. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 73-89. ISSN 2732-1002

Lanszki, Anita and Tongori, Ágota and Papp-Danka, Adrienn (2023) Dance-Related Research In Tertiary Education A Systematic Literature Review : A Systematic Literature Review. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 29-53. ISSN 2732-1002

Lanszki, Anita and Tongori, Ágota and Papp-Danka, Adrienn (2023) Tánccal kapcsolatos kutatások a felsőoktatásban : A Systematic Literature Review. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 4 (2). pp. 3-27. ISSN 2732-1002

Laskay, Adrienne (2016) A tánc bűvöletében. Beszélgetőkönyv Szállassy Nagy Erzsébet táncművésszel. Sapientia könyvek. Színháztörténet . Scientia Kiadó, Kolozsvár. ISBN 978-606-975-002-5

Láng, Éva (2019) A tánctanítás módszertani keretei. Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei. Tanulmányok a sporttudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Sport, 46. pp. 73-82. ISSN 22677-0105

M

Magyar, Márton and Ipacs, Henriett and Horváth, Viktória and Jobbágy, Lilla (2018) A Pécsi Balett spanyolos világa, avagy a Carmen hatása = Spanish world of Ballet Pécs or the impact of Carmen. recreation, 8 (2). pp. 32-33. ISSN 2064-4981

Martin, György (1964) Magyar tánctípusok kelet-európai kapcsolatai. A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA NYELV- ÉS IRODALOMTUDOMÁNYI OSZTÁLYÁNAK KÖZLEMÉNYEI, 21 (1-4). pp. 67-96.

Maruzsenszki, Andor (2023) The Situation of Teaching Folklore and Folk Art in Secondary Schools Based on the Study Entitled Innovative Methods in Teaching Folk Art Written by Katalin Bordásné Gyuris. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 115-118. ISSN 2732-1002

Maruzsenszki, Andor (2023) A néprajz/népművészet középiskolai oktatásának helyzete Bordásné Gyuris Katalin Innovatív módszerek a népművészet oktatásában című tanulmánya alapján. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 111-114. ISSN 2732-1002

Marx, Laura (2024) Koreográfiák az AI világában : Az emlékezet, az esemény és a techongenezis. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 47-72. ISSN 2732-1002

Medveczné Atinay, Dorottya and Bernáth, László and Pigniczkiné Rigó, Adrien (2022) Examination of the Mental Well-Being and Coping Methods of Professional Dancers During the Covid-19 Lockdown Period. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 21-38. ISSN 2732-1002

Medveczné Atinay, Dorottya and Bernáth, László and Pigniczkiné Rigó, Adrien (2022) Professzionális táncosok mentális jóllétének és megküzdési módjainak vizsgálata a Covid-19 okozta karantén idején. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 3-20. ISSN 2732-1002

Moravetz, Orsolya and Tibori, Theodosia Tímea (2019) Színpadon a testtudat - testi adottságok és életminőség kapcsolata az előadóművészetben. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (4). pp. 63-68. ISSN 0133-2597

P

Papp-Danka, Adrienn and Lanszki, Anita (2020) Distance Learning at the Hungarian Dance Academy during the COVID-19 pandemic. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 59-79. ISSN 2732-1002

Papp-Danka, Adrienn and Lanszki, Anita (2020) A digitális munkarend tapasztalatai a Magyar Táncművészeti Egyetemen. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 37-58. ISSN 2732-1002

Papp-Danka, Adrienn and Oláh, Nóra (2021) Digitális pedagógiai értékelés bevezetése a táncjelírás tanításába. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 2 (2). pp. 3-16. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Papp-Danka, Adrienn and Oláh, Nóra (2021) The Use of Digital Pedagogical Assessment in the Teaching of Dance Notation. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 2 (2). pp. 17-30. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Park, Maressa (2022) Designing the Dream Ballet: From Oklahoma!’s Third Auteur to Fish’s Revival and Beyond. DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (2). pp. 148-159. ISSN 2064-7778

Pál-Kovács, Dóra (2017) A tánc az egyéni idő tükrében. In: Az idő alakzatai és időtapasztalat a magyarságtudományokban : A doktoriskolák V. nemzetközi magyarságtudományi konferenciájának elõadásai (Pécs, 2015. augusztus 27–28.). Nemzetközi Magyarságtudományi Társaság, Budapest, pp. 54-64. ISBN 987-615-5309-04-5

Pálinkás-Molnár, Mónika and Bernáth, László (2022) Esztétikai elvek preferenciája a táncban. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (2). pp. 3-20. ISSN 2732-1002

Pálinkás-Molnár, Mónika and Bernáth, László (2020) Examining the Relations between Dance and Mathematics among First Class Students. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 21-36. ISSN 2732-1002

Pálinkás-Molnár, Mónika and Bernáth, László (2022) Preference for Aesthetic Principles in Dance. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (2). pp. 21-38. ISSN 2732-1002

Pálinkás-Molnár, Mónika and Bernáth, László (2020) Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 4-20. ISSN 2732-1002

R

Reiner, Dóra and Horváth, Zoltán Ferenc and H. Ekler, Judit (2022) Increasing Students’ Activity in PE Lessons Through the Integration of Dance. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 61-82. ISSN 2732-1002 (nyomtatott); 2732-1703 (elektronikus)

Reiner, Dóra and Horváth, Zoltán Ferenc and H. Ekler, Judit (2022) Tanulók aktivitásának fokozása testnevelés órán a tánc integrációjával. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 3 (1). pp. 39-60. ISSN 2732-1002

Riskó, Kata (2022) Magyar tánc és európai zenekultúra. In: A magyar fuvolázás elmúlt kétszáz éve és európai beágyazódása. Esszé- és tanulmánygyűjtemény. Papageno Consulting Kft., Budapest, pp. 248-289.

Robles Ponce, Frida (2024) Choreographing Grief or the Choreopolitics of Joy. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 163-170. ISSN 2732-1002

Robles Ponce, Frida (2024) A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem of Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 153-161. ISSN 2732-1002

S

Silkó, Rebeka and Láng, Éva (2021) A társastánc személyiségfejlesztő hatásának vizsgálata a táncosok véleményei és tapasztalatai alapján. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO SPORT, 51. pp. 29-40. ISSN 2677-0105 (print), 2498-6917 (online)

Szemessy, Kinga Zsófia and Végvári, Viktória (2021) Performansz alapú táncos/bábos részvételi játékok. THEATRON, 15 (1). pp. 54-69. ISSN 1418-9941

Szente, Dorina Eszter (2021) Az iskolai táncok szerepe a 20. század első felében. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 90-105. ISSN 2732-1002

Szente, Dorina Eszter (2021) The Role of School Dances in the First Half of the 20th Century. TÁNC ÉS NEVELÉS = DANCE AND EDUCATION, 2 (1). pp. 106-121. ISSN 2732-1002

Szöllősi, Bianka and Prievara, Dóra Katalin (2021) A túlzásba vitt egészség – Az orthorexia nervosa kockázata táncművészek körében = Health overdone – The risk of orthorexia nervosa among dancers. EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 62 (1). pp. 27-34. ISSN 1786-2434

Szőnyi, Vivien (2016) Hatalom és erkölcs a moldvai csángó tánckultúrában. In: Tánc és társadalom. Táncművészet és tudomány (9). Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, pp. 190-196. ISBN 9786158029759

Szőnyi, Vivien (2018) The Social Embeddedness of the Dance Culture in a Moldavian Village. Open Journal for Anthropological Studies, 2 (2). pp. 37-52. ISSN 2560-5348

Szőnyi, Vivien (2017) Traditional Dance Culture in the Moldavian Ceangǎu Villages. In: „Cultural Heritage: Research, Valorisation, Promotion” IX. International Scientific Conference, 2017. május 30-31., Kisinyov, Moldova.

Sándor, Ildikó and Ónodi, Béla (2023) The Táncház-Method in Folk Dance Education. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 93-102. ISSN 2732-1002

Sándor, Ildikó and Ónodi, Béla (2023) Táncház-módszer a tanórai néptánc oktatásban. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 83-91. ISSN 2732-1002

T

Tari, Lujza (2017) Verbunkos. In: Bloomsbury Encyclopedia of Popular Music of the World. Volume VIII-XIV: Genres. Bloomsbury Academic, London, pp. 793-804. ISBN 9781501326103

Teller, Katalin (2019) Der Blick von oben als literarische und kulturwissenschaftliche Versuchsanordnung. Die fragwürdige Widerständigkeit von LuftartistInnen. In: Experimentierräume in der österreichischen Literatur. Západočeská univerzita v Plzni, Plzen. (In Press)

Tongori, Ágota (2024) A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 99-111. ISSN 2732-1002

Tongori, Ágota (2024) In Favour of 21st Century Intercultural Education. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 113-125. ISSN 2732-1002

Tongori, Ágota (2022) A World Re-Created : the life of the Hungarian ballet dancer, dance educator, and choreographer Kalman Solymossy in Australian emigration. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (2). pp. 125-156. ISSN 2732-1002

Tongori, Ágota (2022) Újrateremtett világ : egy magyar balett-táncos, táncpedagógus és koreográfus, Solymossy Kálmán élete az ausztráliai emigrációban. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (2). pp. 93-123. ISSN 2732-1002

U

Ujvári, Hedvig (2022) Before The Wooden Prince: Károly Szabados's Ballet Vióra (1891) in the Context of the History of Hungarian Ballet. STUDIA MUSICOLOGICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSICOLOGY OF THE HUNGARIAN ACADEMY OF SCIENCES, 63 (1-2). pp. 111-129. ISSN 1788-6244

Ujvári, Hedvig (2023) A Bécsi Keringő recepció- és társadalomtörténeti kontextusa Bécsben és Budapesten. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 55-68. ISSN 2732-1002

Ujvári, Hedvig (2023) The Viennese Waltz Reception and Social Historical Context in Vienna and Budapest. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 69-82. ISSN 2732-1002

Ujvári, Milán and Bence, Szabó (2023) Developing Core Strength In Classical Ballet Dancers Through Kettlebell Training : A Methodological Experiment. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 15-26. ISSN 2732-1002

Ujvári, Milán and Bence, Szabó (2023) A törzserő fejlesztése klasszikus balett táncosoknál kettlebellel végzett erőedzéssel : Egy módszertani kísérlet. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 4 (1). pp. 3-14. ISSN 2732-1002

V

Varga, Sándor (2023) Andrásfaly Bertalan és a néptánckutatás. In: Tyukodi népmesék. Antológia Kiadó és Nyomda Kft., Lakitelek, pp. 329-334.

Varga, Sándor (2014) Az ugrós. Régi magyar táncstílus antológia. ETHNOGRAPHIA, 125 (4). pp. 632-634. ISSN 0014-1798

Varga, Sándor (2019) The Necessity of Contextual Economic, Social, and Political Analysis in Folk Dance Research: On the Lessons of Research Conducted in Hosszúhetény, Kapuvár and Végvár. In: Traditional Music and Dance in Contemporary Culture(s). Constantine the Philosopher University, Nitra, pp. 192-205.

Varga, Sándor (2017) Use of Space in the Dance-House in the Mezőség Region. In: Dance, Senses, Urban Contexts. Shaker Verlag, Herzogenrath, pp. 104-112. ISBN 978-384-4053-37-7

Varga, Sándor (2023) Változások egy mezőségi falu tradicionális tánckultúrájában. Hagyományok Háza; Kriza János Néprajzi Társaság, Budapest; Kolozsvár. ISBN 978-606-9015-36-0

Varga, Sándor (2018) Végvár tánckultúrája a változó időben. Táj és Népi Kultúra (14). MTA BTK Zenetudományi Intézet, Budapest.

Varga, Sándor (2020) A közép-erdélyi botos táncok 20. századi változásai. TÁNCTUDOMÁNYI TANULMÁNYOK. pp. 275-288. ISSN 0564-8335

Vukadinović, Maja S. (2024) Szubjektív időélmény, testérzetek és a tánckoreográfiák esztétikai élménye. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 3-23. ISSN 2732-1002

Z

Zimányi, Gabriella and Lanszki, Anita (2020) The Influence of Social Media on Hip-Hop Dancers and their Classes. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 97-112. ISSN 2732-1002

Zimányi, Gabriella and Lanszki, Anita (2020) A közösségi média hatása a hip-hop órákra és táncosaira. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 80-96. ISSN 2732-1002

Á

Ábrahám, Nóra (2020) A 20. századi néptáncművészet táncantropológus szemmel. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 11 (4). pp. 89-99. ISSN 0133-2597

Ábrahám, Nóra (2021) Antropológia és tánc: Test, tudat, művészet, színház és politika - a test gesztusrendszerei. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (1). pp. 83-96. ISSN 0133-2597

Ábrahám, Nóra (2020) Szentpál Olga és a tánc - A tánc természete. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 11 (3). pp. 39-50. ISSN 0133-2597

This list was generated on Sun Nov 24 07:15:20 2024 CET.