K. Nagy, Emese (2021) A tanulók státuszhelyzete és kezelése. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 55-70. ISBN 978-963-496-184-0
|
Text
55_70_K Nagy.pdf - Published Version Download (523kB) | Preview |
Abstract
Írásom célja a tanulók osztálytermi sikerességét befolyásoló státuszhelyzettel összefüggő fogalmak áttekintése és a státuszhelyzet kezelése egy lehetséges módjának a bemutatása. Érintem az osztály/tanulói csoport heterogenitását mint a tanuló motiváltságát és sikerességét befolyásoló körülményt. A státuszvizsgálathoz kapcsolódóan beazonosítom a státuszrangsor, státuszjellemvonás fogalmakat és az ezekhez kapcsolódó viselkedésbeli megnyilvánulásokat. Bemutatom a státuszrangsor kezelésére ma az egyik leghatékonyabb eljárást, a Komplex Instrukciós Programot és a hozzá kapcsolódó, a státuszkezelés kiindulási alapjaként szolgáló mérések eredményeit. A Komplex Instrukciós Program alkalmazása során azt vizsgálom, hogy a pedagógusi, illetve a tanulói tevékenységformák, valamint azok változásai milyen kapcsolatban vannak egymással, és ezek milyen hatást fejtenek ki a tanulók státuszhelyzetére.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | státusz, státuszhelyzet, hierarchia, heterogenitás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 01 Mar 2021 09:55 |
Last Modified: | 01 Mar 2021 09:55 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/121756 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |