REAL

A COVID-19 miatt bevezetett online távoktatás hatékonysága a középiskolás tanulók szemszögéből = Effectiveness of Online Distance Education Introduced due to COVID 19 by Secondary School Students’ Point of View

Szabó, Marianna Csilla (2020) A COVID-19 miatt bevezetett online távoktatás hatékonysága a középiskolás tanulók szemszögéből = Effectiveness of Online Distance Education Introduced due to COVID 19 by Secondary School Students’ Point of View. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 10 (4). pp. 67-86. ISSN 2560-5429

[img]
Preview
Text
122626-67-86_206-Cikk.pdf

Download (505kB) | Preview

Abstract

A 21. századi pedagógusoknak jelentős kihívásokkal kell szembenézni, hiszen olyan generációt kell oktatniuk, akik a digitális korban születtek és szocializálódnak. A netgenerációnak nemcsak az online térben való viselkedése változott meg, hanem a tanulási és ismeretszerzési szokásaik, a gondolkodásuk és az agyi tevékenységük is. Ebbe a helyzetbe robbant be 2020 március közepén a COVID-19 miatt az iskolák bezárása és az online távoktatás bevezetése. A 2020 májusában a középiskolás tanulók körében (N=560) végzett online kérdőíves kutatás azt vizsgálta, hogyan élték meg azt az időszakot a serdülők, hogyan tudtak alkalmazkodni a kihívásokhoz. A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a netgeneráció nem élvezte az online tanulást. Bár meg tudták oldani iskolai feladataikat, sőt a kapcsolatot is megfelelően tudták tartani tanáraikkal, de sem a koncentrációjuk nem növekedett, sem az iskolai eredményeik nem lettek jelentősen jobbak. Ráadásul rosszul élték meg a valós térben zajló kortárs kapcsolatok hiányát. Figyelemreméltó eredmény, hogy a hagyományos védőfaktorok (tanulmányi eredmény, szülők iskolai végzettsége) nem bizonyultak védőfaktornak.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Dávid Sik
Date Deposited: 19 Mar 2021 18:00
Last Modified: 24 Mar 2021 08:52
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/122626

Actions (login required)

Edit Item Edit Item