Farran, Bashar and Hortobágyi, Ildikó and Fábián, Gyöngyi (2020) Testing English as a Foreign Language in Palestine: A Case Study of INJAZ (GCSE) 2018 English Exam. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 20 (1). ISSN 1587-1061
|
Text
Bashar.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A minőségi nyelvoktatás megkívánja az adott idegen nyelven zajló vizsgák módszertanának, tartalmának, valamint eredményeinek folyamatos felülvizsgálatát és továbbfejlesztését. Ugyanakkor az angol mint idegen nyelv vizsgák nyelvi eredményei Palesztinában (beleértve a Nyugati Partvidéket, Kelet - Jeruzsálemet, valamint a Gázai Övezetet is) nem ta rtanak számot nagy érdeklődésre az akadémiai körökben. Tanulmányunk a 2018 - ban felhasznált angol nyelvi érettségi (INJAZ) vizsgaanyag leíró és analitikus, valamint tartalom - alapú elemzésével azt vizsgálja, hogy a palesztinai középiskolai érettségi vizsga m ennyiben felel meg a Közös Európai Keretrendszer (CEFR) elvárásainak. A kiválasztott vizsga olyan tanulók angol nyelvtudását hivatott megmérni, akik tizenkét éven keresztül folytattak tanulmányokat az idegen nyelven. A vizsgaeszköz jóságmutatóit általában, az egyes itemek minőségét pedig a Bachman és Palmer (1996) munkájában bemutatott kommunikatív kompetenciamodell alapján vesszük górcső alá. Az eredmények arra utalnak, hogy az említett érettségi vizsga nemcsak a kommunikatív kompetenciákat nem méri, hanem a Palesztin Oktatási Minisztérium angol nyelv oktatására vonatkozó célrendszerét sem közelíti meg. A vizsgaanyag az írásbeli készségek mérésére korlátozódik, miközben figyelmen kívül hagyja a szóbeli készségeket, amely negatív hatással van mind a nyelvtan ulási folyamatokra, mind pedig az angol nyelvi teljesítményekre .
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 May 2021 14:58 |
Last Modified: | 19 May 2021 14:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/125639 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |