Tőzsér, Zoltán (2013) Részidős hallgatók a felsőoktatásban. PEDACTA, 3 (2). pp. 27-38. ISSN 2248-3527
|
Text
PEDACTA-2013 3 szám 2 kötet - Részidős hallgatók a felsőoktatásban - Megjelent - TŐZSÉR Zoltán.pdf Download (576kB) | Preview |
Abstract
Participation research focuses on a very simple but rather complex research question: why do different social groups decide to take up educational programs and others do not? In our research we are concentrating on understanding the role of part-time students in higher education institutions. For this reason, we conducted a survey among the part-time students at the University of Debrecen and at the College of Nyíregyháza (n=1.151). Our purpose was to reveal the socio-cultural and socio-demographic features of part-time students as well as the features of the higher education participation. The result of the research suggests the both parents level of schooling affects whether part-time students have a university or college degree. The proportion of part-time learners having obtained a university or college degree is only 35% in Nyíregyháza, whereas nearly 60% of part-time students have a university degree at the University of Debrecen.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | A kutatás az Európai Unió és Magyarország támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító számú „Nemzeti Kiválóság Program – Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program” című kiemelt projekt keretei között valósult meg. |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 May 2014 04:18 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 07:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/12645 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |