Borsos, Éva (2018) A vajdasági magyar pedagógusok növényismerete. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (4). pp. 49-58. ISSN 1589-519X
|
Text
05-Bosos_Eva-tanulmany-tp-2018-4.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A „plant blindness” (szó szerinti fordításban: növényvakság) egyre elterjedtebb a világon. A fogalom két jelenséget foglal magába: az emberek nem tudják a környezetükben élő növények nevét, és nem is akarják megismerni őket. Mindez annak következménye, hogy egyre kevesebbet tartózkodunk a természetben. Ez már nemcsak a gyerekekről mondható el, hanem a felnőtt generációról is. A jelenség kiküszöböléséhez a szülők és az oktatási intézmények szoros együttműködésére van szükség. Munkánkban egy felmérést mutatunk be, melynek során pedagógusok növényismeretét teszteltük. Hatvan növényt kellett felismerniük fényképről. A növényeket hat csoportra osztottuk fel: zöldségek, gyümölcsök, gabonák, kerti virágok, a park fái, valamint fűszer- és gyógynövények. Kizárólag a közvetlen környezetükben (Szerbia, Vajdaság) megtalálható növények kerültek be a felmérésbe.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QK Botany / növénytan |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 15 Jul 2021 09:59 |
Last Modified: | 15 Jul 2021 09:59 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127521 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |