Jókuthy, Emese (2018) A marketing szerepe egy új múzeumi szolgáltatás megtervezésében = Escape rooms: a new service in the Hungarian Natural History Museum. ANNALES MUSEI HISTORICO-NATURALIS HUNGARICI, 110. pp. 5-19. ISSN 0521-4726
|
Text
Annals_HNHM_2018_Vol_110_5.pdf Download (183kB) | Preview |
Abstract
Két szabadulószoba nyílt a Magyar Természettudományi Múzeumban 2017-ben. Létrehozásuk célja, hogy megszólítsuk a „netgenerációt”, amelynek tagjait a szokásos múzeum-pedagógiai eszközökkel nehéz elérni, ugyanakkor innovatív és nyereséges múzeumi szolgáltatást hozzunk létre úgy, hogy közben hatékonyan megvalósuljon egy másik alapfeladatunk, az érték-közvetítés is. A koncepció kialakításánál alapvető volt, hogy a játékok a gyűjteményi háttérre épüljenek, így azok jelentősége, a hozzájuk kapcsolódó tudás, tudományos gondolkodás közel kerüljön a résztvevő játékosokhoz. Fontos szempont volt, hogy valóban nyereséges szolgáltatást hozzunk létre, ezért a marketingszemlélet a tervezési folyamat kezdetétől a megvalósításig hangsúlyos szerepet kapott. A cikkben a szobák létrehozásának hátterét, koncepcióját, főbb szempontjait mutatom be a marketing felől közelítve.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Marketing; muzeológia; |
Subjects: | A General Works / általános művek > AM Museums (General). Collectors and collecting (General) / múzeumok H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 29 Jul 2021 07:08 |
Last Modified: | 29 Jul 2021 07:08 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127827 |
Actions (login required)
Edit Item |