Komló, Csaba (2021) 3D eszközök az oktatásban. In: Agria Média 2020. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 342-360.
|
Text
342_360_Komló.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Ahogyan életünk egyre több színterén, így az oktatásban is kiemelten fontos szerepet játszanak a digitális eszközök. Ezek az eszközök életünket gyakran könnyebbé, tevékenységeinket hatékonyabbá teszik, az oktatásban pedig – többek között – ezektől az eszközöktől várjuk az élményszerűség megvalósítását. A minket körülvevő, az adatok, információk, ingerek millióit ránk szabadító virtuális környezet egyik hátránya, hogy a gyerekek hozzászoknak a mindig új, mindig érdekes, vizuálisan vonzó formában megjelenő tartalmakhoz, és erre az oktatásnak is reagálnia kell. A reakció egyik iránya, hogy olyan technikai eszközöket és módszertani megoldásokat integrálunk az oktatási folyamatba, amelyek képesek megragadni és fenntartani a tanulók érdeklődését. Míg a kilencvenes években a multimédia, később az internet, a web 2.0, a közösségi háló majd a mobil applikációk töltötték be ezt a szerepet, addig mára a 3D eszközök kerültek a figyelem középpontjába.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | virtuális valóság, 3D nyomtatás |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 13 Sep 2021 16:02 |
Last Modified: | 13 Sep 2021 16:02 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/129377 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |