REAL

How could home-based joint activities contribute to children’s development? : The impact of participatory art and reading activities on the caregiver-infant relationship, prosociality and the development of self-concept = Hogyan járulhatnak hozzá az otthoni játékos, kreatív foglalkozások a gyermekek pszichológiai fejlődéséhez? : A kreatív alkotói tevékenység és az olvasás hatása a szülőgyerek kapcsolatra, a proszociális viselkedés alakulására, illetve az én-tudatosság fejlődésére

Valuch, Mariann (2021) How could home-based joint activities contribute to children’s development? : The impact of participatory art and reading activities on the caregiver-infant relationship, prosociality and the development of self-concept = Hogyan járulhatnak hozzá az otthoni játékos, kreatív foglalkozások a gyermekek pszichológiai fejlődéséhez? : A kreatív alkotói tevékenység és az olvasás hatása a szülőgyerek kapcsolatra, a proszociális viselkedés alakulására, illetve az én-tudatosság fejlődésére. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 3 (1). pp. 65-79. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2021_1_065_Valuch.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

The goal of the current study is to give a theoretical background on how home based activities could have positively affect children’s development, with a special focus on the following areas: attachment relationship, prosociality and the development of selfawareness. The study discusses the main theoretical backgrounds of each potential predictors (namely: attachment, prosociality and development of self-concept) and their relations with participative arts and reading. = Jelen tanulmány célja, hogy egy elméleti összefoglalót adjon, arról, hogyan járulhatnak hozzá az otthoni keretek között végzett, játékos, alkotó folyamatok és az olvasás a gyermekek pszichológiai fejlődéséhez. A tanulmányban részletes bemutatásra kerülnek az egyes prediktorokhoz (kötődés, proszociális viselkedés, én tudatosság) tartozó elméletek, valamint kapcsolatuk a kreatív tevékenységekkel és az olvasással.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF05 Child psychology / gyermeklélektan
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 06 Apr 2022 09:57
Last Modified: 06 Apr 2022 09:57
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/140382

Actions (login required)

Edit Item Edit Item