Maren, Hartman (2007) A mítosz és metaforái: médiatársadalmi eszményképek. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 7 (4). pp. 47-67. ISSN 1587-8694
|
Text
inftars.VII.2007.4.3.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (13MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány szerzője abból indul ki, hogy a társadalomelméletek egyre gyakrabban kommunikációelméleti köntösben jelennek meg, és metaforák segítségével írják le a változónak tételezett társadalmat (vagy annak néhány aspektusát). Az „információs társadalom” fogalma egyike az ilyen kommunikációelméleti metaforáknak, csakúgy, mint a „hálózati társadalom” vagy a „médiatársadalom”. Az elemzés kitér e metaforák különleges nyelvi kifejezési formaként betöltött szerepére, röviden érintve az eszményképek fogalmát is. Összefoglalja ez egyes fogalmak történetét és azok leginkább elterjedt teoretikus olvasatait, a médiatársadalom fogalmát állítva a középpontba. A munka lényegét annak a kérdésnek a vizsgálata alkotja, hogy ezek a fogalmak a jelenlegi és a jövőbeli társadalom milyen formáját sugallják, illetve miképp kezelheti ezeket a kommunikációtudomány.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 02 Sep 2022 13:02 |
Last Modified: | 02 Sep 2022 13:02 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/147627 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |