Duma, László and Monda, Eszter (2012) Táblagépek oktatási eszközként való bevezetésének hatása - információs társadalom szcenáriók. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 12 (3). pp. 15-48. ISSN 1587-8694
  | 
            
              
Text
 inftars.XII.2012.3.2.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview  | 
          
Abstract
Az oktatásban is használják már az IT-t, és elérkeztünk a fordulóponthoz, amikor a számítógépek és laptopok után már az e-Learning módszereken alapuló, internettel összekötött táblagépek korszaka következik. A Futures managementből ismert Eltville modelljének segítségével elemezzük az oktatási rendszer hatásait, és a módszer lehetőségfeltárás szakaszában a Jövőkerék (eredeti angol nevén Futures Wheel) jövőkutatás módszerrel ábrázoljuk a lehetséges jövőbeni hatásokat. Az Eltville-módszer alkalmazását követően meghatározunk négy lehetséges szcenáriót, jövőképet. Az ICT eszközök lehetséges hatásai közül rendezőelvként kettőt emelünk ki: a fizikai, mentális és szociális lét dimenzióját és a tudásmegszerzésre, -megosztásra vonatkozó aspektust.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | MTMT SWORD | 
| Date Deposited: | 08 Sep 2022 05:45 | 
| Last Modified: | 08 Sep 2022 05:45 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/148001 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




