Ye, Qiuyue (2021) Eötvös Loránd Tudományegyetem Kínai Tanszékének hallgatói körében végzett motivációkutatás. TÁVOL-KELETI TANULMÁNYOK, 13 (2). pp. 135-151. ISSN 2060-9655
|
Text
AzEotvosLorandTudomanyegyetemKinaiTanszekenekhallgatoikorebenvegzettmotivaciokutatas.pdf Download (332kB) | Preview |
Abstract
Jelen vizsgálat az ELTE Kínai Tanszékén alapképzésben és mesterképzésben részt vevő hallgatóinak motivációját elemzi. Felméri a nyelvtanulók tanulói szintű és tanulásiszituáció-szintű motivációját, valamint a tanulói szükséglet fő jellemzőit. Összeveti továbbá az eltérő kínai nyelvi szinten álló tanulók tanulási motivációinak a különbségét, és arra keresi a választ, hogyan lehet a tanulókat motiválni, hogyan lehet a diákok motivációját fenntartani, így biztosítva, hogy Magyarországon, nem anyanyelvi környezetben a kínainyelv-tanítás fejlődhessen. | Motivation Research amongst the Students of the Department of Chinese Studies of Eötvös Loránd University. By investigating the Chinese learning motivation of BA and MA students in the Chinese Department of Eötvös Loránd University, this study explores the main characteristics of learners at the language level, learner level and learning context level, as well as the similarities and differences in learning motivation among learners of Chinese at different proficiency levels, and discusses how to stimulate and maintain learners’ learning motivation to ensure the sustainable and vigorous development of Chinese teaching in Hungary
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | learning motivation, language level, learner level, learning context level, integrative motivation, instrumental motivation, stimulation strategy |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Sep 2022 08:51 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/148229 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |