Kodácsy-Simon, Eszter and Seresné Busi, Etelka (2022) A sokféleség mint rejtett dimenzió egyházi iskolás diákok narratíváiban. EDUCATIO, 31 (3). pp. 445-460. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p445.pdf Download (266kB) | Preview |
Abstract
Az egyházi iskolák céljainak és jellemzőinek vizsgálata között egyre fontosabb,hogy szerepet kapjon a diákok aktív konstruáló szerepére való utalás is. Jelenfeltáró jellegű kutatásban 37 egyházi fenntartású iskolában frissenérettségizett, illetve az adott tanévben érettségiző diákkal készült interjú.Olyan történetek felelevenítésére kértük őket, melyek megmutatják, hogy a diákokszámára melyek az iskolájuk meghatározó sajátosságai, valamint az általukazonosított rejtett céljai és üzenetei. Az elemzés során kulcstényezőként jelentmeg a kódok között a „sokféleség, sokszínűség” szempontja, melyet a diákokszemélyes erőforrásaikat aktiváló tényezőként említenek például azéletkérdésekkel való foglalkozás vagy a saját világkép és hitmegélés alakításakapcsán is. A tanulmány bemutatja a magfogalom kapcsolódásait és a diákok általmegfogalmazott jelentéseit.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Oct 2022 11:26 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152315 |
Actions (login required)
Edit Item |