Bessenyei, István (2022) Egységesítés és egyénítés a tanulási rendszerekben. EDUCATIO, 31 (4). pp. 658-663. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p658.pdf Download (148kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány abból indul ki, hogy a modern ipari társadalmak tömegoktatásábandrámai módon nőtt a feszültség a tanulási rendszerek teljesítőképessége és arájuk háruló, egyre szaporodó és differenciálódó feladatok között. A tanulásirendszerek azzal konfrontálódtak, hogy egyre nehezebben tudják kezelni arendszerigények és a megnőtt individuális igények közötti növekvő szakadékot. Atanulmány arra keresi a választ, hogy van-e az irányítás és a pedagógiaeszköztárában olyan módszer, amely egyaránt tudja biztosítani az egységességet,de egyidejűleg figyelembe veszi a tanulók közötti különbségeket, a diákok egyéniigényeit is? A tanulmány szerint abban a rendszerben tudták ezt a célteredményesen megvalósítani, amely csak (vagy elsősorban) az elvárt eredménytírja elő, de a megvalósítást nagy mértékben rábízza a rendszer autonómszereplőire.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Feb 2023 12:29 |
Last Modified: | 06 Feb 2023 12:29 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158123 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |