REAL

A magyar gazdasági felsőoktatás „boldogság térképe”

Bencsik, Andrea and Pató Gáborné Szűcs, Beáta and Berke, Szilárd and Neumanné Virág, Ildikó (2022) A magyar gazdasági felsőoktatás „boldogság térképe”. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (8-9). pp. 59-75. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
801-Tanulmanyszovege-5166-1-10-20220912.pdf

Download (818kB) | Preview

Abstract

A GDP az elmúlt években számos kritikával illetett. A helyettesítésére kidolgozott mutatók közül komplex megközelítésével és egyedi gondolkodásmódjával került a kutatások középpontjába a GNH (Gross National Happiness). A szerzők tanulmányukban az eredeti (Bhutánban kidolgozott GNH of Business) kérdőíves kutatás logikáját és számítási módját mutatják be, a gazdasági felsőoktatás munkatársainak, vezetőinek véleményét feltárva. A kvantitatív kutatásba valamennyi hazai felsőoktatási intézmény gazdasági oktatással foglalkozó karát/intézetét bevonták. 239 munkavállalói és 14 vezetői kérdőívet értékelve az eredmények azt mutatják, hogy a gazdasági felsőoktatási intézmények boldogságindex-értéke az átlagos szint alatt marad. A munkatársi boldogság számított értéke lényegesen alacsonyabb a szervezeti feltételeket minősítő értékeknél. A legnagyobb hiányosságok az „Életszínvonal” területén tapasztalhatók, míg a többi terület alacsony, de kiegyensúlyozott módon minősíthető. A szervezeti feltételek tekintetében a „Kulturális és ökológiai sokszínűség” mutatói szorulnak komoly fejlesztésre.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: boldogság, buddhista közgazdaságtan, gazdasági felsőoktatás, GDP, GNH (bruttó nemzeti boldogság)
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Feb 2023 13:28
Last Modified: 09 Feb 2023 13:28
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158606

Actions (login required)

Edit Item Edit Item