Szabó, Katalin and Juhász, Tímea and Kenderfi, Miklós (2022) Felsőoktatás a COVID-19 árnyékában - hazai tapasztalatok oktatói oldalról. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (6). pp. 2-12. ISSN 0133-0179
|
Text
765-Tanulmanyszovege-4983-1-10-20220630.pdf Download (534kB) | Preview |
Abstract
A világ nagyot fordult az elmúlt másfél évben. Magyarországon a koronavírus hamar elérte a felsőoktatást, a veszélyhelyzet kihirdetését követően a felsőoktatási intézmények a személyes jelenlétet nem igénylő oktatási módszertanra tértek át. A szerzők tanulmányukban az átállással kapcsolatos tapasztalatokat, az online oktatás erősségeit és nehézségeit, a felsőoktatásban oktatók helyzetét és jövőbeni elképzeléseit vizsgálták. A kutatásban összesen 681 fő vett részt, 36 felsőoktatási intézményből. Az otthoni munkavégzéssel egybekötött digitális/táv/távolléti online oktatás nagy kihívás elé állította az érintett szereplőket, az egyetemeket, az oktatókat és a hallgatókat is. A részt vevő oktatók több mint fele nem rendelkezett saját korábbi tapasztalattal az online oktatás területén. Kutatási eredményeik tükrében megállapítható, hogy a legfőbb nehézséget a személyes kommunikáció hiánya, az oktatás megszervezése digitális platformon, a home office megteremtése, a digitális elérés biztosítása és az intézményen belüli kommunikáció okozta.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Covid-19, felsőoktatás, digitális kompetencia, online oktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 09 Feb 2023 14:10 |
Last Modified: | 09 Feb 2023 14:10 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158676 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |