REAL

Az érzelmek és az észlelt kontroll szerepe a vállalati panaszkezelés során

Kenesei, Zsófia and Kolos, Krisztina (2016) Az érzelmek és az észlelt kontroll szerepe a vállalati panaszkezelés során. VEZETÉSTUDOMÁNY, 47 (9). pp. 15-25. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT2016n9p15.pdf - Published Version

Download (483kB) | Preview

Abstract

A szerzők kutatásukban az igazságosságelmélet egy újfajta megközelítését alkalmazzák a vevői panaszhelyzetek vizsgálatánál. Elemzik, hogy az alkalmazottak érzelemkimutatása és a vevő által észlelt kontroll hogyan hatnak a vevői elégedettségre. A kutatás támaszkodik a pszichológia és a szervezeti magatartás fogalomrendszerére mint az érzelmi munka, az érzelemátvitel érzelmek mint szociális információk (EASI) és az észlelt kontroll. A kutatás két lépcsőből áll: egyrészt kvalitatív megközelítést alkalmaztak, amely során alkalmazottakkal (n=30) és fogyasztókkal készült mélyinterjú (n=30), másrészt faktoriális típusú kísérletet végeztek különböző szcenáriók felhasználásával egy általános fogyasztói mintán (n=580). Az eredmények szerint az alkalmazottak érzelemkimutatása és az észlelt kontroll szignifikáns hatással vannak a fogyasztók elégedettségére, e főhatásokat további interakciók is jellemzik.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: panaszkezelés, igazságosságelmélet, érzelmi munka, észlelt kontroll, kísérleti módszertan
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 May 2023 09:09
Last Modified: 25 May 2023 09:09
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/166041

Actions (login required)

Edit Item Edit Item