Kovácsné Duró, Andrea Mária (2023) Az egészségügyi tantárgyak oktatásának módszerei = The methods of teaching medical subjects. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 5 (2). pp. 27-41. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2023_2_027_Kovacsne.pdf - Published Version Download (2MB) | Preview |
Abstract
Az egészségügyi tantárgyak oktatásának számos speciális módszere van. Jelen empirikus kutatás egyéni kérdőíves felméréssel a levelezős egészségügyi tanár szakos hallgatók módszerválasztással kapcsolatos tapasztalatait tárja fel. Az eredmények azt mutatták, hogy a tanárjelöltek többsége egy, a pedagógus irányító szerepén alapuló módszert preferált, az interaktívabb formák viszont jóval kisebb arányban jelentek meg. Az egyoldalú választást némiképp árnyalta, hogy az adatközlők több mint fele skill laborban, demonstrációs teremben, az IKT-technika mellett különféle szimulációs eszközök felhasználásával (ambu baba, fantom) segítette a tananyag jobb megértését. A hallgatók általában megfelelő szintű ismeretekkel rendelkeztek az egyes metodikák sajátosságait illetően, ugyanakkor kevés lehetőségük nyílt tanítványaik alaposabb megismerésére. A fentiekből következően a képzők fontos feladata a tanulók sajátosságainak feltárását szolgáló, illetve a többféle tanulási modalitást lehetővé tevő metodikák alkalmazására való felkészítés, valamint a konkrét tanítási tapasztalatokra épülő, reflektív gondolkodás és magatartás elsajátításának támogatása. = There are several special methods used for teaching medical subjects. The present empirical research explores the experiences of correspondence health teacher students regarding the choice of methods with an individual questionnaire survey. The results showed that most of the future medical teachers preferred one method based on the teacher’s steering role and the more interactive forms are the minority. This one-sided choice can be better understood by the fact that more than half of the informants also worked in skill labs or demonstration rooms using ICT technics and different simulation devices (mannequin, phantom) during teaching. The correspondence students were usually aware of the features of the particular methodologies at the right level. However, they had only a few opportunities to get to know their pupils more thoroughly. Consequenty, the educators’ important task is to prepare the university students for applying methodologies which help to discover the pupils’ characteristics and provide various learning modalities. And the educators should also help to own reflective thinking and behaviour based on specific teaching experience.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatási módszerek, egészségügyi tanár szakos hallgatók, kérdőíves vizsgálat = teaching methods, students becoming medical teachers, questionnaire |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Jul 2023 07:21 |
Last Modified: | 13 Jul 2023 07:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/169552 |
Actions (login required)
Edit Item |