Stein, Vera (2023) A mérnök hallgatók projektszemléletéről készült bemeneti felmérés. GRADUS, 10 (1). ISSN 2064-8014
|
Text
2023_1_ENG_006_Stein.pdf Download (302kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a felsőoktatásba belépő műszaki tanulmányokat folytató hallgatók kompetenciáinak felmérését célzó feladat ismertetésével, és a feladat megoldások kapcsán felmerülő oktatásmódszertani kérdések alapjaival foglalkozik. Magyarázatot keres arra, hogy miért annyira nehéz az egyetemi hallgatók projektszemléletének kialakítása. Tárgyalja azokat a munkaerőpiac oldaláról felmerülő elvárásokat, melyekkel az egyetemről kibocsátott friss diplomások szemben találják magukat. Megalapozza a felsőoktatásnak, mint rendszertani egységnek a vizsgálatát, mindezt egyetlen cél, a műszaki jellegű egyetemi képzés hatékonyabbá tétele érdekében. | This article describes a task designed to assess the competences of students entering higher education in engineering studies, and discusses the basics of the educational methodological issues involved in solving the task. It seeks to explain why it is so difficult for university students to develop a project approach. It discusses the job market expectations that recent graduates face when they leave university. It sets out the case for examining higher education as a systemic entity, with a single aim: to make technical university education more effective.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | projekt, felsőoktatás, kompetenciák, oktatásmódszertan | project, university education, competences, methodology of education |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jul 2023 12:33 |
Last Modified: | 18 Jul 2023 12:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/169971 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |