Homoki, Andrea and Soós, Zsolt (2022) Duális képzés a szociális felsőoktatásban II. : A duális képzés bevezetése a Gál Ferenc Egyetem szociális munka szakán. DELIBERATIONES, 15 (2). pp. 176-185. ISSN 1789-8919
|
Text
homoki_soos_22_2_176.pdf - Published Version Download (148kB) | Preview |
Abstract
A tanulmánysorozatban a duális típusú képzésnek a szociális felsőoktatásban történő meghonosodásáról és kimutatható eredményeiről számolunk be. E tanulmányrészben ismertetjük a duális típusú képzés szociális felsőoktatásba való bevezetésének előzményeit, különös tekintettel a Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület vezetőségének a képzéstípussal kapcsolatos Álláspontjának (2015) a részletes bemutatására. Ezen Álláspontjában az Egyesület vezetősége – egyes esetleges negatív következmények bekövetkezésétől, különösen a képzés generális jellegének sérülésétől tartva - dilemmákat fogalmazott meg a képzési forma honi bevezetésével kapcsolatosan. Ezzel párhuzamba állítva részletesen ismertetjük azon a témakörben megjelent előzetes kutatás (Soós, 2016) eredményeit, amelyek alapján a kutatást végző szakember úgy vélte, hogy a kellő körültekintéssel bevezetett képzési forma előnyei - különösen a képzési vonzerő és a hallgatói tapasztalatszerzés növelése, valamint a hátrányos helyzetű hallgatók megsegítése tekintetében – messze meghaladhatják a veszélyeket. Kutatásunkban elsősorban arra kerestünk választ, hogy a Gál Ferenc Egyetem duális típusú szociális munkás képzésében a kedvező, vagy a kedvezőtlen hatások érhetőek-e inkább tetten. E tanulmányrészben ismertetjük továbbá a képzéstípus Gál Ferenc Egyetemen való bevezetésének folyamatát, valamint működtetésének fő jellemzőit. = In this series of studies, we will report on the establishment and demonstrable results of dual-type training in social higher education. In this part of the study, the background to the introduction of dual-type training in social higher education is presented, with a special focus on the detailed presentation of the position of the Board of the Hungarian Association for the Training of Social Professionals (2015). In this Position Paper, the Association’s leadership, fearing certain possible negative consequences, in particular the damage to the generality of the training, formulated dilemmas regarding the introduction of this type of training in Hungary. In parallel, we present in detail the results of a preliminary study on this topic (Soós, 2016), which led the researcher to conclude that the benefits of a carefully implemented training format, especially in terms of increasing the attractiveness of the training and the student experience, and helping disadvantaged students, could far outweigh the risks. In our research, we primarily sought to answer the question of whether the positive or negative effects of the dual type of social work training at Gál Ferenc University are more evident. In this part of the study, we also describe the process of introducing this type of training at Gál Ferenc University and the main features of its operation.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | duális képzés bevezetése, veszélyek és előnyök, képzésfejlesztés a Gál Ferenc Egyetemen = introduction of the dual-type training, dangers and benefits, trainingdevelopment at the Ferenc Gál University |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jul 2023 11:09 |
Last Modified: | 20 Jul 2023 11:09 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/170146 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |