Polónyi, István (2023) Hol tart a hazai közoktatás? KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 70 (7-8). pp. 872-897. ISSN 0023-4346
|
Text
08PolonyiIstvanA.pdf - Published Version Download (368kB) | Preview |
Abstract
A magyar oktatási rendszer mind a nemzetközi, mind a hazai kompetenciamérések alapján romló tendenciát mutat. A tanulmány kísérletet tesz a lecsúszás okainak feltárására. Bemutatja a hazai oktatás teljesítményromlása több jellemzőjének (a PISA- és TIMSS-rangsorok, a kompetenciamérések néhány, főleg a polarizáltsággal kapcsolatos eredménye, valamint a korai lemorzsolódással fontosabb mutatók) alakulását és ezek gazdasági, társadalmi hatásait. Ezt követően az illiberális oktatáspolitika három meghatározó következményét – a finanszírozáscsökkentést, a központosítást és a pedagógusok bérezésének anomáliáit – veszi górcső alá. Az elemzés alapvetően oktatásgazdasági és politikai gazdasági szemléletű, végkövetkeztetése, hogy az illiberális oktatáspolitika az ország hosszú távú modernizációs perspektívájának elvesztéséhez vezet. Journal of Economic Literature (JEL) kód: I15, I21, I22, I28.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Aug 2023 11:20 |
Last Modified: | 10 Aug 2023 11:20 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171177 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |