Ugrai, János (2023) Iskolaközpontok vagy kultúrrégió-centrumok? : A reformkori iskolázás térbeli tagolódásának dilemmái a protestáns akadémikusok kollektív biográfiai jellemzőinek tükrében. EDUCATIO, 32 (2). pp. 193-206. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p193.pdf Download (188kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban a reformkori Akadémia protestáns tagjainak földrajzihovatartozását vizsgáltuk kollektív biográfiai eszközökkel. A tanulmányi pályaés a felnőtt életutak állomásait kultúrrégiókhoz soroltuk. Ezt követően akultúrrégiók egymáshoz viszonyított arányát, akadémiai reprezentációjuk erejét,illetve a személyeknek a kultúrrégiók közötti mozgását, földrajzi mobilitásuknagyságát és intenzitását határoztuk meg. A vizsgálatot az tette lehetővé, hogya reformkori Akadémia mindenféle metszésvonal mentén egyensúlyozómechanizmusokat működtetett, s így felekezeti és földrajzi értelemben isegyfajta reprezentativitásra törekedett. A reformkori akadémikusok mobilitásátvizsgálva Debrecen és Erdély önállóságához (és zártságához) nyertünk újabbérveket, emellett pedig Pest immár egyre erőteljesebb vonzó hatása támaszthatóalá meggyőző számokkal.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 09:54 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 09:54 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171709 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |