T. Nagy-Pető, Dorka and Szakály, Zoltán and Kiss, Virág Ágnes (2023) Fogyasztói asszociációk és vásárlási szokások a rövid ellátási láncok kapcsán. GAZDÁLKODÁS, 67 (4). pp. 315-324. ISSN 0046-5518
|
Text
Fogyasztoi_asszociaciok_315-324.pdf Download (818kB) | Preview |
Abstract
Az etnocentrikus gondolkodásmód és a helyi termékek minőségének és népszerűségének javulása hatására hazánkban is kezd felértékelődni a rövid ellátási láncok szerepe, fontossága. Azt, hogy egy helyi termék saját közösségében ismertté és elismertté váljon leginkább ezen értékesítési formákon keresztül és/vagy védjegyek segítségével érheti el. Jelen tanulmányban arra kerestük a választ, hogy mit tekintenek a fogyasztók helyinek és mely rövid értékesítési csatornákat ismerik, választják leginkább. Primer kutatásunkat egy 500 fős reprezentatív felmérés keretében végeztük, melynek eredményei rávilágítottak arra, hogy a fogyasztóknak konkrét elképzeléseik vannak arról, mit tekintenek helyi élelmiszernek. Legfontosabb hívószavak (elvárások) ezekkel kapcsolatban a magyar gyártó és munkaerő, illetve a hagyományos gyártási technológia voltak. A helyi élelmiszerek származásának távolsága kapcsán viszont már egészen eltérő számokat kaptunk. Továbbá az egyes rövid ellátási lánctípusok ismertsége is erősen szóródik, mivel csupán három típusa él a fogyasztók fejében, mint általuk használt, potenciális vásárlási opció.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | helyi termékek, rövid ellátási lánc, vásárlási szokások |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 Sep 2023 09:39 |
Last Modified: | 11 Sep 2023 09:39 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/173178 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |