REAL

Képzési programok fejlesztése – az ápolói oktatási programok fejlesztési irányai = Development of training programs – development directions of nursing education programs

Vízvári, László (2023) Képzési programok fejlesztése – az ápolói oktatási programok fejlesztési irányai = Development of training programs – development directions of nursing education programs. NŐVÉR, 36 (6). pp. 4-11. ISSN 0864-7003

[img]
Preview
Text
kepzesi-programok-fejlesztese-az-apoloi-oktatasi-programok-fejlesztesi-iranyai.pdf

Download (294kB) | Preview

Abstract

Az oktatási programok kulcsszerepet játszanak az oktatási folyamat irányításában. Fontos és hasznos információkat tartalmaznak a képzések megszervezéséhez és lebonyolításához a képző intézmények, az oktatók és a tanulók számára. Ez a kérdéskör napjainkban kiemelt jelentőséggel bír, mivel a szakképző intézmények autonómiájának erősödése, a programtantervek (PTT) kötelező jellegének megszűnése új kihívások elé állítja az iskolákat. A szabályozás alapján a szakképző intézményeknek a képzési és kimeneti követelmények (KKK) alapján önállóan kell kidolgozniuk képzési programjaikat, (amelynek része az oktatási program) s a továbbiakban nem támaszkodhatnak a központilag kiadott programtantervek iránymutatásaira. Az alábbi összefoglaló tanulmány áttekinti azokat a módszereket és megközelítéseket, amelyek segíthetik a képzőket a minőségi ápolói oktatási programok elkészítésében. | Educational programs play a key role in managing the educational process. They contain important and useful information for training institutions, instructors and students, for organizing and conducting training. This issue is of particular importance nowadays, as the strengthening of the autonomy of vocational training institutions and the end of the compulsory nature of the program curricula present new challenges to schools. Based on the regulations, vocational training institutions must independently develop their training programs (of which the educational program is a part) based on the training and output requirements (KKK) and can no longer rely on the guidelines of the centrally issued program curricula (PTT). The following summary study reviews methods and approaches that can assist educators in creating quality nursing education programs

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: ápolóképzés, oktatási program, tanulási eredmény, nursing education, curriculum, learning outcome
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
R Medicine / orvostudomány > RT Nursing / betegápolás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 27 Dec 2023 05:47
Last Modified: 27 Dec 2023 05:47
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/183154

Actions (login required)

Edit Item Edit Item