REAL

Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben

Dani, Erzsébet (2023) Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben. EDUCATIO, 32 (3). pp. 454-469. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
2063-article-p454.pdf

Download (388kB) | Preview

Abstract

Egy korábbi tanulmányban a Glänzel-mítoszok kontextusában próbáltuk értelmezniazokat a hiteket-tévhiteket, utakat és tévutakat, melyeket a tudománymetria„objektív mérőszámainak” összes tudományterületre történő, a területisajátosságokkal mit sem törődő, egységes alkalmazása generált. A közelmúltbanlezajlott egyetemi modellváltás és az oktatói teljesítményértékelés bevezetésemég inkább előtérbe helyezte a tudománymetriát, különösen pedig atudományterületi anomáliákat. Jelen diszkusszióban arra teszünk kísérletet, hogymegvizsgáljuk: a Q-minősítésű folyóiratok előnyben részesítése milyen hatássalvan a humán tudományok oktatóinak-kutatóinak teljesítményére; illetve, ennekkövetkeztében hogyan szorulnak háttérbe a Magyar Tudományos Akadémiaszakosztályai által minősítettnek tekintett magyar folyóiratok; hogyan mondellent egymásnak a tudományos teljesítményértékelési pontrendszer és atudományos előmeneteli szempontrendszer; mit jelent az, hogy a magyar kutatóezek kettős szorításában dolgozik; és ezeknek milyen hosszú távú hatásait lehetprognosztizálni?

Item Type: Article
Subjects: A General Works / általános művek > AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet > AZ191-193 Evaluation / értékelés
H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 Jan 2024 11:51
Last Modified: 16 Jan 2024 11:51
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/184896

Actions (login required)

Edit Item Edit Item