Dani, Erzsébet (2023) Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben. EDUCATIO, 32 (3). pp. 454-469. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p454.pdf Download (388kB) | Preview |
Abstract
Egy korábbi tanulmányban a Glänzel-mítoszok kontextusában próbáltuk értelmezniazokat a hiteket-tévhiteket, utakat és tévutakat, melyeket a tudománymetria„objektív mérőszámainak” összes tudományterületre történő, a területisajátosságokkal mit sem törődő, egységes alkalmazása generált. A közelmúltbanlezajlott egyetemi modellváltás és az oktatói teljesítményértékelés bevezetésemég inkább előtérbe helyezte a tudománymetriát, különösen pedig atudományterületi anomáliákat. Jelen diszkusszióban arra teszünk kísérletet, hogymegvizsgáljuk: a Q-minősítésű folyóiratok előnyben részesítése milyen hatássalvan a humán tudományok oktatóinak-kutatóinak teljesítményére; illetve, ennekkövetkeztében hogyan szorulnak háttérbe a Magyar Tudományos Akadémiaszakosztályai által minősítettnek tekintett magyar folyóiratok; hogyan mondellent egymásnak a tudományos teljesítményértékelési pontrendszer és atudományos előmeneteli szempontrendszer; mit jelent az, hogy a magyar kutatóezek kettős szorításában dolgozik; és ezeknek milyen hosszú távú hatásait lehetprognosztizálni?
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | A General Works / általános művek > AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet > AZ191-193 Evaluation / értékelés H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Jan 2024 11:51 |
Last Modified: | 16 Jan 2024 11:51 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/184896 |
Actions (login required)
Edit Item |