Vajda, Zsuzsanna (2016) Pszichometria Magyarországon a 20. század első felében. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). 1-22.. ISSN 2415-9093
|
Text
01.pdf Download (187kB) | Preview |
Abstract
A modern pszichológia megszületésében - ezt a pszichológushallgatók már a bevezető kurzusokon megtanulják – alapvető szerepet játszott, hogy a 19. század derekára létrejöttek a mentális funkciók mérésének elvi és gyakorlati lehetőségei. Az egyszerűbb megismerő funkciók (érzékelés, emlékezés) mellett az értelmi képességek jelentették az első komplex emberi sajátosságot, amelynek mérésével a kutatók kísérleteztek. A koponya- és agytérfogat- vizsgálatoktól nem túlságosan hosszú út vezetett az értelem teljesítmény alapú méréséig, amelynek legsikeresebb változata a mai módszerekre is hatást gyakorló Alfred Binet nevéhez fűződik. Binet módszere gyorsan elterjedt a világ fejlettebbik felében, alig néhány éven belül Magyarországra is eljutott. Vajon tartogat-e érdekességeket a több, mint egy évszázaddal ezelőtt zajlott hazai adaptáció bemutatása a mai olvasónak?
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
Depositing User: | Dr Nóbik Attila |
Date Deposited: | 20 Jul 2017 19:14 |
Last Modified: | 20 Jul 2017 19:14 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/56910 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |