REAL

Metafora a pedagógiai kutatásban

Vámos, Ágnes (2003) Metafora a pedagógiai kutatásban. ISKOLAKULTÚRA, 2003 (04). pp. 109-112. ISSN 1215-5233

[img]
Preview
Text
1204035_pdfsam.pdf

Download (94kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. Ebből az önmagában is hatalmas területből most a metaforát mint a pedagógiai kutatás módszerét mutatjuk be azon a kutatáson keresztül, amelyet az ELTE Neveléstudományi Intézete folytat családok nevelési nézeteinek feltárására.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 12 Nov 2013 12:47
Last Modified: 12 Nov 2013 12:47
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/7254

Actions (login required)

Edit Item Edit Item